یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
وزیر ارشاد: هدف از سفر ایتالیا امضای برنامه مبادلات و تبادلات فرهنگی بود

وزیر ارشاد گفت: سفر اخیری که به ایتالیا داشتیم به دعوت وزیر میراث فرهنگی و توریسم کشور ایتالیا صورت گرفت و هدف از این سفر امضای برنامه اجرای مبادلات فرهنگی بین دو کشور بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با وزیر امور دینی کشور بنگلادش در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در چارچوب روابط فرهنگی ما با کشورها هر سه سال یک بار برنامه های فرهنگی به امضا می رسد.

وی افزود: در سفر به ایتالیا ملاقاتی با فرانچسکی وزیر امور فرهنگی ایتالیا داشتیم و درباره موضوعات مختلف از جمله گردشگری، میراث فرهنگی و دیگر مسائل صحبت کردیم در حاشیه این سفر تفاهم‌نامه‌هایی امضاء شد که از طرف جمهوری اسلامی اجرای آن برای دستگاه‌ های مربوطه الزام آور است.

وی همچنین از دیدار با وزیر آموزش عالی ایتالیا خبر داد و گفت: مذاکرات خوبی با وزیر اموزش عالی این کشور انجام گرفت تا در زمینه آموزشی و علمی بتوانیم تبادلات خوبی با این کشور داشته باشیم.

جنتی گفت: در این سفر با رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا وزیر امور خارجه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا نیز ملاقات‌هایی را داشتیم.

جنتی در پایان گفت: در مجموع این سفر بسیار پربار و غنی بود و در آینده‌ای نزدیک از نتایج این سفر استفاده خواهیم کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها