سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کتاب «فاطمه(س) از نگاه علی(ع)» به چاپ رسید

کتاب «فاطمه(س) از نگاه علی(ع)» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دفتر نشر معارف، كتاب حاضر ترجمه و تکمیل شده کتاب «فاطمه(س) في رؤى علي(ع)» است که دوازده سال پیش توسط نویسنده منتشر شد. در آن کتاب فقط سخنان امیرالمومنین(ع) نقل شده بود و هیچ نکته‏ای در ذیل آن سخنان ذکر نشده بود. در کتاب حاضر علاوه بر ترجمه روان سخنان امیرالمومنین(ع) تلاش شده است که با استفاده از آیات قرآن و احادیث رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) مطالبی در ذیل سخنان حضرت تقدیم گردد که به فهم بهتر آن سخنان و شناخت جامعتر حضرت فاطمه(س) کمک نماید. این مطالب تحت عنوان «نکته‏‌ها» در هر فصلی ذکر شده است.

نویسنده در بخشی از مقدمه می نویسد: «براى ترسيم چهره ملكوتى دُخت رسول خدا(ص) و تبيين ابعاد شخصيت بى‏نظير زهراى اطهر(س) كسى بهتر از امیرالمومنین(ع) نمى‏تواند لب به سخن بگشايد. امیرالمومنین(ع) از عمق ايمان و صفاى دل فاطمه(س) خبر داشت و اوج گرفتن وى را در آسمان معرفت شاهد بود و از تلاطم امواج محبت در سينه دريايى زهرا حکایت‏ها داشت. امیرالمومنین(ع) عظمت روح زهرا را مى‏شناخت و تعظيم ملائكه بزرگ الهى را در برابر استوارى و صلابت وی مشاهده كرده بود و بر خود می‏بالید که همسرى همچون زهرا دارد.»

این کتاب از 40 بخش زیر تشکیل شده است: چرا فاطمه(س) را فاطمه نامیدند؟، بشارتی به دوستداران فاطمه(س)، محبوب حبیب خدا، برگزیده زنان جهانیان، بهترین زنان جهانیان، سرور زنان اهل بهشت، خشم خدا برای خشم فاطمه!، مغفرت، پاداش صلوات بر فاطمه(س)، حضور فاطمه(س) در مباهله، بانوی پاکی و طهارت، بانوی سر تا پا حیا، حفظ حریم ها بین زنان و مردان، پاسخ منفی به خواستگاران فاطمه(س)، خواستگاری أميرالمؤمنين(ع) از فاطمه زهرا(س)، پاسخ مثبت فاطمه(س)، مراسم عقد فاطمه(س)، عقد فاطمه(س) در آسمانها، فروش یک زره هزینه ازدواج، لوازم خریداری شده برای خانه عروس، دوران نامزدی، مراسم عروسی، حضور رسول خدا(ص) در منزل فاطمه(س)، صمیمانه ترین روابط بین أميرالمؤمنين(ع) و فاطمه(س)، کار طاقت‏فرسای منزل!، کمک أميرالمؤمنين(ع) در کار منزل، پرهیز از تجمّلات، لب‏های خندان فاطمه(س) در کنار بستر ارتحال رسول خدا(ص)، شعری از فاطمه(س) در کنار قبر پدر، داستان تلخ  فدک، تسلّای خاطر فاطمه(س) در جریان فدک، مظلومیت فاطمه(س)، وصیت‏های فاطمه(س) در واپسین ساعات عمر، لحظه شهادت فاطمه(س)، هنگام غسل و خاکسپاری فاطمه(س)، سخنی با رسول خدا(ص)، مرثیه‏ای پس از بازگشت به منزل، سروده‏ای بر سر قبر فاطمه(س)، ملاقات فاطمه(س) با رسول خدا(ص) در روز قیامت، عبور فاطمه(س) از صراط و فاطمیون در قیامت.

کتاب «فاطمه(س) از نگاه علی(ع)» در 248 صفحه، قطع رقعی، دورنگ، شمارگان 1500 نسخه و قیمت 10000 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها