شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
صادق طباطبایی، نویسنده «زوال دوران کودکی» درگذشت

صادق طباطبایی (برادر همسر سید احمد خمینی و خواهر زاده امام موسی صدر) امروز دوم اسفندماه بر اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت. وی مجموعه خاطرات سیاسی اجتماعی خود را در پنج جلد تدوین کرده‌ که سه جلد آن تا کنون توسط نشر عروج منتشر شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) صادق طباطبایی امروز دوم اسفند ماه بر اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت. وی فرزند آیت‌الله محمدباقر سلطانی بروجردی و برادر همسر سید احمد خمینی و خواهر زاده امام موسی صدر بود. 

طباطبایی در سال 1322 در قم متولد شد. وی در دولت مهدی بازرگان معاونت سیاسی نخست وزیر و سخنگویی دولت را بر عهده گرفته و به عنوان وزیر مشاور این دولت، انجام وظیفه کرد. بعد از استعفای بازرگان و تا شروع نخست وزیری رجایی با حکم شورای انقلاب، در سمت سرپرست نخست وزیری و نهادهای وابسته ماند.

دکتر طباطبایی در عرصه نویسندگی و ترجمه هم پر تلاش بود و با طرح مطالبی در باب شبیخون فرهنگی و طلوع ماهواره و رسانه‌های تصویری، کتاب‌هایی را نگاشته و ترجمه کرده که از میان آنها می‌توان به «طلوع ماهواره و افول فرهنگ»، «تکنوپولی»، «زندگی در عیش مردن در خوشی» و «زوال دوران کودکی» اشاره کرد.

صادق طباطبایی مجموعه خاطرات سیاسی اجتماعی خود را در پنج جلد تدوین کرده‌ است که سه جلد آن تا کنون توسط نشر عروج منتشر شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها