یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
نشست نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان لامرد با وزیر ارشاد/ طرح عدالت فرهنگی اجرا می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح عدالت فرهنگی خبر داد و گفت: با این طرح می‌توان به توزیع متوازن امکانات فرهنگی در نقاط مختلف ایران اسلامی امیدوار بود؛ با توجه به محدودیت در منابع و امکانات، برای رسیدن به این هدف نیاز است که بخش خصوصی و اصحاب فرهنگ و هنر نیز وارد میدان شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی جنتی که به استان فارس سفر کرده است، روز شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان لامرد گفت: این طرح به مجلس ارائه شده و مورد قبول نمایندگان نیز قرار گرفته است.
 
وی درباره پیرامون نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: طرح عدالت فرهنگی به این معنی است که امکانات فرهنگی را به طور وسیع و گسترده میان تمام مردم با اولویت بخشی به نقاط محروم توزیع کنیم.
                      
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای نمونه اکنون 300 شهر فاقد سینما وجود دارد و از این رو تلاش می‌کنیم برای رفع این کبود، سالن‌های 300 نفره در این شهرها ایجاد و آنها را به سیستم دیجیتال تجهیز کنیم.
 
جنتی افزود: تلاش می‌کنیم در آینده بودجه‌های پایتخت را به سمت نقاط محروم و شهرستان ها هدایت کنیم، اما از آنجا که ایران اسلامی کشوری بزرگ است، برای رسیدن به هدف با توجه به محدودیت در منابع و امکانات نیاز است که بخش خصوصی و اصحاب فرهنگ و هنر نیز وارد میدان شوند.
 
جنتی درباره تقویت بنیه اقتصادی اهالی هنر و فرهنگ نیز اظهار داشت: ضمن حمایت جدی از صندوق اعتباری هنرمندان و خبرنگاران تلاش داریم این صندوق را با مشارکت بخش خصوصی فعال‌تر کنیم.
 
وزیر ارشاد اسلامی وعده داد با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها به اصحاب فرهنگ و هنر، بتوان شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را محقق کرد.
 
جنتی با قدردانی از تلاش‌های بهزاد مریدی مدیرکل ارشاد فارس برای توسعه فرهنگی در این استان پهناور افزود: در راس امور فرهنگی این استان مدیر کلی قرار دارد که به توسعه فرهنگی بسیار اهمیت می‌دهد و با کمک هنرمندان درصد پیشرفت فارس است.
 
در این نشست نیز صاحبان فرهنگ و هنر لامرد با بیان بخشی از توانایی‌های هنری منطقه و برخی مشکلات پیش رو، از وزیر خواستار مساعدت بیشتر شدند.
 
به گفته فرماندار شهرستان لامرد، این شهرستان که در 456 کیلومتری جنوب شیراز قرار گرفته، دارای 11 کتابخانه عمومی و مشارکتی است؛ همچنین 6 پایگاه خبری و 9 پایگاه اینترنتی محلی به همراه برخی روزنامه‌های محلی و ملی فعال هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها