سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
نامزدهای چهاردهمین جایزه مهرگان/ ابراز امیدواری برای برگزاری اختتامیه در محلی مناسب

نامزدهای مرحله ماقبل نهایی چهاردهمین دوره جایزه مهرگان ادب با داوری فتح الله بی‌نیاز، علیرضا سیف‌الدینی و مهدی غبرایی مشخص شدند. علیرضا زرگر، دبیر این جایزه، ابراز امیدواری کرد که امسال محل مناسبی برای برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مهرگان ادب مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دبیرخانه جایزه مهرگان در دومین گزارش سالیانه خود نامزدهای دریافت جایزه‌ مهرگان ادب در مرحله ماقبل نهایی (دوسالانه‌ 1391-1390) را در دو بخش «بهترین رمان» و بهترین «مجموعه داستان کوتاه» معرفی کرد.
 
علیرضا زرگر، مدیر جوایز مهرگان در این باره گفت: جایزه مهرگان علم در حوزه محیط زیست نیز به زودی گزارش کار خود را به آگاهی دوستداران طبیعت خواهد رساند. امیدوارم پس از سال‌ها، موقعیت و محل مناسبی برای برگزاری مراسم نهایی جوایز خصوصی مهیا شود.
 
هیأت داوران مهرگان ادب (سیزدهمین و چهاردهمین دوره) از میان 143 رمان، نوولت یا داستان بلند و از میان 168 مجموعه داستان کوتاه که در سال‌های 1390 و 1391 در ایران منتشر شده، در مرحله اول در هر بخش 14 اثر برگزیده را معرفی کرد و سپس از میان این رمان‌ها، هفت رمان و از میان مجموعه داستان‌ها هشت مجموعه داستان را شایسته حضور در مرحله ماقبل نهایی دانست.
  
 نامزدهای بخش رمان، نوولت و داستان بلند شامل آثاری چون «ثانیه‌ها» اثر محمدرضا فیاض از نشر زاوش، «دومینانت» اثر فرید قدمی از نشر افراز، «زیگورات» اثر اکرم پدرام نیا از نشر قطره، «شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند...» اثر طلا نژادحسن از نشر قطره، «گراف گربه» اثر هادی تقی‌زاده (ناشر مولف  با همکاری نشر روزنه)، «مردگان جزیره موریس» اثر فرهاد کشوری از نشر چشمه،‌ «هیاهوی کوهسار» اثر فریبا منتظر ظهور از نشر مروارید و فیروزه است.

نامزدهای بخش مجموعه‌ داستان کوتاه نیز کتاب‌های «امروز شنبه» نوشته یوسف انصاری، از نشر افراز، «آن‌ها کم از ماهی‌ها نداشتند» نوشته شیوا مقانلو از نشر ثالث، «با دمپایی‌های لنگه به لنگه» نوشته ناهید کبیری از نشر پوینده، «بادها و برگ‌ها» نوشته سروش مظفر مقدم از نشر افراز، «بوی قیر داغ» نوشته علی اکبر حیدری از نشر روزنه، «سمفونی قورباغه‌ها» نوشته کرم رضا تاج مهر (دریکوندی) از نشر قطره، «کانادا جای تو نیست» نوشته فرشته توانگر از نشر چشمه و «نوروز آقای اسدی» نوشته محمد کلباسی از نشر چشمه هستند.

طبق روال جایزه‌ مهرگان تا قبل از پایان سال، در هر یک از دو بخش رمان یا مجموعه داستان یک اثر به عنوان برنده نهایی، جایزه‌ نقدی و تندیس مهرگان ادب را دریافت می‌کند و از دو اثر تحسین‌شده هیأت داوران نیز با اهدای لوح یادبود جایزه مهرگان ادب قدردانی می‌شود.

در این دوره‌ جایزه‌ مهرگان ادب، فتح الله بی‌نیاز، علیرضا سیف‌الدینی و مهدی غبرایی کار داوری آثار را بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها