سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
پذیرفته شدگان آزمون نهاد محدود به ظرفیت فعلی نخواهند بود

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ‌کشور با اشاره به ویژگی منحصر به فرد آزمون امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: جذب نیروهای پذیرفته شده در آزمون امسال، به تدریج و ظرف یک بازه زمانی صورت می‌گیرد و تا زمانی که جذب کامل انجام نشود، آزمون بعدی برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور با اشاره به عدم توازن بین میزان تربیت نیروهای متخصص و جذب در بازار کار، خاصه در رشته‌های علوم انسانی، از این‌که پرورش نیروی انسانی متخصص در رشته کتابداری بسیار بیشتر از نیاز نهاد است، اظهار تأسف کرد و گفت: این مسأله حاکی از وجود معضلی در نقشه تربیت نیروی متخصص در کشور است. به اعتقاد من بالای 95 درصد از فارغ التحصیلان کتابداری، صلاحیت ورود به نهاد و مباحث کتابخانه‌ای را دارند.
 
وی درباره این‌که محدودیت سنی شرکت در آزمون نهاد برای کتابداران انجمنی به 40 سالگی رسیده، یادآور شد: تعدادی کتابدار انجمنی و روستایی در کشور داریم، مثلاً کتابدارانی هستند که 8 سال است در نهاد کار می‌کنند ولی هنوز در آزمون ما شرکت نکرده یا قبول نشده بودند، حال آن‌که عملاً مشغول به کارند و از این بابت حقوق دریافت می‌کنند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور ادامه داد: بنابراین حداقل کاری که می‌توان کرد این است که برای شرکت در آزمون، سال‌های خدمتشان در نظر گرفته شود. بر اساس محاسبات ما در آزمون‌های استخدامی‌که در حال حاضر برگزار می‌شود، 32 سال ملاک است، ما بیشترین حد سابقه کتابدارانمان را که 8 سال است اضافه کردیم و به عدد 40 رسیدیم.
 
مختارپور عنوان کرد: آزمون امسال به دو صورت برگزار خواهد شد. آزمونی برای افراد بیرونی و فارغ التحصیلان کتابداری و آزمون دیگر برای کسانی که چندین سال است در نهاد مشغول به کارند و حقوق می‌گیرند و این آزمون تنها برای تبدیل وضعیتشان صورت می‌گیرد. اولین اطلاعیه‌های این آزمون منتشر و در روزهای آتی اطلاعیه‌های بعدی نیز اعلام خواهد شد.
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور با اشاره به ویژگی منحصر به فرد آزمون امسال گفت: ویژگی آزمون امسال که در اطلاعیه‌های بعدی نیز اعلام خواهد شد، این است که امسال بعد از برگزاری آزمون و پذیرش نیرو، جذب به صورت تدریجی و در یک بازه زمانی مشخص انجام خواهد شد.
 
وی در ادامه توضیح داد: ما نیازهایی و امکان جذبی داریم که بر اساس آن پذیرش می‌کنیم. فرض کنید من 100 نفر نیاز دارم اما در حال حاضر امکان جذب 20 نفر را دارم، ما کسانی را که قبول می‌شوند، طی یک بازه زمانی، جذب خواهیم کرد؛ بدین معنا که هر روزی که برایمان امکان جذب ایجاد شود، به ترتیب از همین قبولی‌ها نیرو می‌گیریم. در واقع، بعد از برگزاری این آزمون و پذیرش افراد، هر جا کتابخانه ای تأسیس شود به جدول قبولی‌ها مراجعه و بر اساس مناطق مورد نیاز، نیروها به کار گرفته خواهند شد. بنابراین اگر کتابخانه ای در خرداد 94 افتتاح شد، نیروی به کار گرفته شده، قبول شده همین آزمون است.
 
وی گفت: بدین ترتیب جذب نیروهای پذیرفته شده در آزمون امسال به تدریج و ظرف یک بازه زمانی صورت می‌گیرد و تا زمانی که جذب کامل صورت نگیرد، آزمون بعدی برگزار نخواهد شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها