دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
کتابخانه مجلس در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات / انتشار چکیده مقالات نشست علمی تخصصی بزرگداشت ستارخان

مهم‌ترین اخبار از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد کتابخانه مجلس به حضور فعال این مرکز در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و انتشار و توزیع چکیده مقالات نشست علمی تخصصی بزرگداشت ستارخان، همزمان با برگزاری این نشست علمی تخصصی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این کتابخانه با ارائه نشریات تخصصی خود در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها شرکت کرده است.

غرفه کتابخانه مجلس در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در شبستان مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از روز یکشنبه 18 آبان آغازشده است و تا جمعه 23 آبان به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

انتشار چکیده مقالات نشست علمی تخصصی بزرگداشت ستارخان


نشست علمی تخصصی یک صدمین سالگرد درگذشت ستارخان سردار ملی ایران، در کتابخانه مجلس برگزار خواهد شد که طی آن چکیده‌ای از مقالات ارسال‌شده، همزمان با برگزاری این نشست علمی تخصصی توزیع خواهد شد.

دبیر علمی نشست با اعلام این خبر گفت: علی‌رغم فرصت اندکی که برای دریافت چکیده مقالات نشست علمی تخصصی یک صدمین سالگرد درگذشت ستارخان سردار ملی ایران وجود داشت، خوشبختانه افزون بر پنجاه چکیده مقاله از محققان و صاحب‌نظران دانشگاهی به دبیرخانه علمی نشست ارسال‌شده است.

نیکبخت افزود: از میان چکیده‌های دریافتی، چهل‌وسه چکیده برای درج در مجموعه چکیده مقالات نشست علمی تخصصی بزرگداشت ستارخان برگزیده‌شده است.

وی گفت: در این مجموعه علاوه بر چکیده‌های علمی اعضای دانشگاه‌های مختلف کشور، چکیده‌هایی از محققان و پژوهشگران تاریخ معاصر و به‌ویژه سند پژوه کتابخانه مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در میان چکیده مقالات علاوه بر موضوعاتی که در فراخوان مطرح‌شده است، چکیده‌ای توسط آقای داود پروین در معرفی منبع نویافته و منحصربه‌فرد «درّ خوشاب» سروده‌ پروین آشتیانی که تاریخ منظوم منتشرنشده و مهم مشروطیت آذربایجان است، نگارش یافته است.

نیکبخت اضافه کرد: همچنین در چکیده دیگری، «نقش ایل و طایفه ستارخان» یعنی ایل ایران‌دوست محمد خانلو موردبررسی قرارگرفته است. بنا برنوشته بهزاد محمدخانی در ایل محمد خانلو همانند ستارخان شخصیت‌های دیگری هم پرورش‌یافته‌اند، ضمن اینکه این ایل شهدایی گران‌قدر نیز در جنگ‌های روسیه و ایران، جنگ هرات و مبارزه علیه عوامل وابسته به بیگانه، تقدیم ایران کرده است.

نشست علمی تخصصی یک صدمین سالگرد درگذشت ستارخان سردار ملی ایران سه‌شنبه 20 آبان ماه سال 1393 از ساعت 14 الی 19 در تالار شهید مدرس مجلس شورای اسلامی از سوی کتابخانه مجلس، با همکاری مؤسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها