دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
برپایی هفته کتاب با رنگ و بوی محرم/ از فعالیت‌های نمایشگاهی و راه‌اندازی کتابخانه‌های باز

برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان قم توسط ستاد برگزاری هفته کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم، از تشکیل ستاد برگزاری هفته کتاب در استان قم با محوریت این اداره‌کل خبرداد و گفت: نخستین جلسه این ستاد با هدف تعیین سیاست‌ها، بررسی و برنامه‌ریزی مناسب برای هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان قم برگزار شد.

وی افزود: این مراسم با حضور مسئولان ادارات آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، صدا و سیما، دانشگاه‌ها، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌های علمیه و سایر مراکز و موسسات فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

اسماعیلی با بیان این‌که از 24 آبان تا اول آذر، هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، اظهار کرد: برنامه‌های بیست و دومین دوره از هفته کتاب کشور به علت تقارن با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا با رنگ و بوی محرم همراه خواهد بود. 

وی همچنین از برگزاری آیین گرامیداشت این هفته در قالب اجرای برنامه‌های مختلف خبر داد و گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری شایسته‌تر هفته کتاب در سطوح مختلف، اقداماتی همچون فعالیت‌های نمایشگاهی، قدردانی از فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر، برگزاری همایش و گردهمایی و جلسات نقد و بررسی، حمایت از کتابخانه‌ها و راه‌اندازی کتابخانه‌های باز  در استان قم صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم ضمن درخواست همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی استان به‌منظور برپایی هرچه کیفی‌تر برنامه‌های هفته کتاب، بیان کرد: برنامه‌های این دوره از هفته کتاب در استان قم، با مشارکت دستگاه‌ها، نهادها و فعالان فرهنگی اجرایی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط