شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

نقد و بررسی دیدگاه گریگور شولر در کتاب «شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی» دوشنبه 5 آبان ماه در مرکز قرآن و معارف دینی جهاد دانشگاهی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز قرآن و معارف دینی جهاد دانشگاهی تهران، «شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی» عنوان کتابی است که توسط «گریگور شولر» نوشته شده و موضوع اصلی آن تقابل شفاهی و مکتوب‌نگری در نخستین سده‌های اسلامی است.
 
کتاب، دربردارنده چگونگی نقل دانش در میان نخستین مسلمانان است که با مسئله مهم وثاقت منابع حدیث، تفسیر و تاریخ پیوند می‌یابد. مولف این اثر به بررسی چگونگی نقل دانش در میان نخستین مسلمانان می‌پردازد که با مسئله مهم وثاقت منابع حدیث، تفسیر و تاریخ پیوند می‌یابد. گریگور شولر، استاد آلمانی دانشگاه بازل سویس، در پنج مقاله گردآمده در این کتاب به این موضوع مهم و به طور خاص نقل شفاهی و مکتوب حدیث در نخستین سده‌های اسلامی پرداخته است.

نویسنده با مطالعه سنت ادب عربی و بهره‌گیری از برخی مفاهیم مشابه در سنت فلسفی یونان و سنت دینی یهود به بازنگری و ارزیابی دقیق دیدگاه‌های مختلف در این باره پرداخته و نظریه‌ای ارائه کرده است تا برخی دیدگاه‌های به‌ظاهر متضاد را به هم نزدیک کند. این کتاب که حاوی ترجمه فارسی مهم‌ترین تحقیقات شولر است، چشم‌اندازی نو و اطلاعاتی سودمند را پیش روی پژوهشگران و علاقه‌مندان مطالعات اسلامی قرار می‌دهد. 

نشست نقد و بررسی دیدگاه «گریگور شولر» در کتاب «شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی» دوشنبه 5 آبان‌ماه از ساعت 9 و 45 دقیقه تا 12 در مرکز قرآن و معارف دینی جهاد دانشگاهی تهران به نشانی خیابان شهید مفتح، دانشکده الهیات دانشگاه تهران، تالار شهید مطهری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها