دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۸
سومین جلسه گپ‌و‌گفت با پیشکسوتان دانش سیاست در ایران

انجمن علوم سیاسی ایران با همکاری کارگروه علوم سیاسی خانه اندیشمندان علوم انسانی سومین جلسه از سلسله جلسات گپ‌وگفت با پیشکسوتان دانش سیاست در ایران را با حضور دکتر عزت‌الله فولادوند و دکتر حسینعلی نوذری برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گپ و گفت با پیشکسوتان دانش سیاست در ایران با حضور دکتر عزت‌الله فولادوند و دکتر حسینعلی نوذری چهارشنبه 30 مهرماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. 

درباره عزت‌الله فولادوند: 

عزت‌الله فولادوند (متولد ۱۳۱۴ در اصفهان)، مترجم آثار فیلسوفان صاحب نام در ایران است. وی تحصيلات دانشگاهي خود را در آمريکا پي گرفت و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه را در دانشگاه کلمبیا گذراند. از وی به عنوان کسی ‌که فصل تازه‌ای را در عرصه فکر و فرهنگ و در کار ترجمه و اندیشه در ایران گشوده یاد می‌شود. 

ترجمه کتاب‌های «آزادی و خیانت به آزادی» اثر آیزایا برلین، «گریز از آزادی» نوشته اریش فروم، «جامعه باز و دشمنان آن» اثر کارل ریموند پوپر، «خشونت و انقلاب» از هانا آرنت، «فلسفه کانت» نوشته اشتفان کورنر، «نیچه و مسیحیت» اثر کارل یاسپرس، «آزادی و قدرت و قانون» نوشته فرانتس نویمان، «فلاسفه بزرگ» اثر براین مگی، «آیا انسان پیروز خواهد شد؟» نوشته‌ اریک فروم، «افلاطون» نوشته جان جی. کینی، «جورج لوکاچ» نوشته امری جورج، «فریدریش دورنمارت» نوشته جورج ولوارث، «آگاهی و جامعه» استیوارت هیوز، «برج‌فرازان» (درباره تاریخ اروپا) نوشته باربارا تاکمن و «در سنگر آزادی» نوشته فریدریش فون‌هایک از جمله ترجمه‌های وی را تشکیل می‌دهند. 

درباره حسینعلی نوذری: 

حسینعلی نوذری پژوهشگر و نظریه‌پرداز حوزه علوم سیاسی است. عمده شهرت وی به علت پژوهش در نظریات یورگن هابرماس و ترجمه و بررسی آن در سال‌های اخیر است. حوزه عمده مطالعات وی در حوزه نظریه انتقادی و مکتب فرانکفورت، مارکسیسم، پست مدرنیته، مدرنیته و تاریخچه احزاب سیاسی است. از وی آثار زیادی به فارسی برگردان شده که مهمترین آن، بازاندیشی تاریخ از کیت جنکینز، هابرماس: نظریه انتقادی و سلامت از گراهام اسکمبلر و... است. نوذری هم‌اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و کلاس‌های آزاد مؤسسه پرسش به تدریس علوم سیاسی اشتغال دارد. وی سابقه تدریس در دانشگاه الزهرا و دانشگاه تهران را نیز دارد. 

«صورتبندی مدرنیته و پست مدرنیته:بسترهای تکوین تاریخی و زمینه‌های تکامل اجتماعی»، «احزاب سیاسی و نظام‌های حزبی، تهران»، «ازخوانی هابر ماس»، «مکتب فرانکفورت: خاستگاه و اهمیت نظریه انتقادی در علوم اجتماعی و انسانی» آثار تالیفی نوذری را تشکیل می‌دهند. 

«مکاتب سیاسی معاصر»، «طبقه کارگر در جهان سوم»، «مدرنیته و مدرنیسم، تهران، نقش جهان»، «پست مدرنیته و پست مدرنیسم»، «فلسفه تاریخ(روش شناسی و تاریخنگاری)»، «مقدمه‌ای بر نظریه گفتمان، تهران»، «جیمز ان. پاول، پست مدرنیسم به زبان ساده»، «مکتب فرانکفورت»، «وضعیت پست مدرن:گزارشی درباره دانش»، «پیتر برک، تاریخ و نظریه اجتماعی»، «بازاندیشی تاریخ، تهران» و«گراهام اسکمبلر، هابرماس: نظریه انتقادی و سلامت» از آثار ترجمه‌ای این استاد علوم سیاسی است. 

این نشست چهارشنبه 30 مهرماه از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 19 در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات الهی، نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها