شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
خیابانی در تجریش به عنوان «طاهره صفارزاده» نام می‌گیرد/اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه

بخش«بانوی برگزیده فرهنگ» به کنگره طاهره صفارزاده اضافه شد. رضا اسماعیلی، دبیر کنگره صفارزاده همچنین 20 مهر را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه اعلام کرد و گفت که به زودی خیابانی در محله تجریش به نام این شاعر و پژوهشگر نام‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از حوزه هنری، رضا اسماعیلی، دبیر كنگره بین‌المللی جایزه ادبی- علمی طاهره صفارزاده، درباره تعداد آثار ارسالی به این كنگره گفت: تا کنون در بخش مقالات، 15 مقاله پژوهشی و در بخش شعر نیز 200 قطعه شعر از 50 شاعر معاصر ارسال شده است.

وی درباره شروع زمان داوری گفت: بعد از 20 مهر جلساتی را با داوران خواهیم داشت و در هر بخش سه داور، آثار را داوری خواهند كرد و تا 25 مهرماه فرایند داوری به پایان خواهد رسید.

اسماعیلی همچنین درباره نام‌گذاری خیابان یا بوستانی به نام مرحوم طاهر صفارزاده گفت: این پیشنهاد از سوی دبیر كنگره و مدیر دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری به رئیس شورای شهر  ارائه شد و با نامه‌نگاری هایی كه داشتیم، قول مساعد داده اند كه یك خیابان یا بوستانی در محدوده محل سكونت ایشان را كه در تجریش چهارراه دكتر حسابی بوده تا پایان آبان ماه به نام مرحوم طاهره صفارزاده نام گذاری كنند.

به گفته اسماعیلی، جایزه ادبی- علمی طاهره صفارزاده، امسال یك بخش ویژه با نام «بانوی برگزیده فرهنگ» دارد كه در فرایند انتخاب، شورای هماهنگی، بانوان فعال را رصد خواهد كرد. كسانی كه خودشان احساس می‌كنند كه كارنامه درخشانی دارند، می‌توانند به دبیرخانه جایزه ادبی به آدرس الكترونیكی taninebidari@gmail.com آثارشان را ارسال كنند تا در شورا بررسی شود و پس از داوری‌ها یك یا دو بانوی برگزیده معرفی خواهند شد.

 كنگره ادبی – علمی طاهره صفارزاده در سه بخش شعر، مقاله و پژوهش های ادبی و پایان‌نامه های دانشجویی برگزار می‌شود كه علاقه‌مندان می توانند تا 20 مهرماه آثارشان را به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان سمیه – نرسیده به پل حافظ – حوزه هنری – طبقه سوم مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری ارسال كنند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان، چهارم آبان ساعت 17 در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها