سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
18 هزار جلد کتاب وقف کتابخانه حوزه علمیه سید زنجان شد

واقف خیراندیش زنجانی 18 هزار جلد کتاب به کتابخانه مدرسه علمیه سید زنجان اهدا و وقف این مکان آموزشی و پژوهشی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید مرتضی بنی‌هاشم، واقف خیراندیش که 18 هزار جلد کتاب را وقف مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان کرد، درباره این اقدام خود توضیح داد: در این سال که به نام اقتصاد و فرهنگ است، خواستم حرکتی فرهنگی کرده باشم و به همین دلیل 18 هزار جلد کتاب را وقف کتابخانه مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان کردم. 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کتاب‌های وقف حوزه علمیه سید زنجان افزود: این 18 هزار جلد دربرگیرنده بیش از هزار عنوان کتاب است که تمامی زمینه‌های علمی اعم از فقه، اصول، تاریخ، ادبیات و مباحث دیگر را در بر مي‌گيرد. 

این واقف فرهنگی ادامه داد: بیش از 100 جلد از این کتاب‌های وقف‌شده، نسخه خطی هستند که هر یک قدمتي بیش از 500 سال دارند. حدود 200 جلد نیز چاپ سنگی است که همه آنها را در اختیار حوزه علمیه زنجان قرار دادم. 

بنی‌هاشم در ادامه به نیت خود برای این وقف فرهنگی بزرگ اشاره و تصریح کرد: هدفم از وقف این کتاب‌ها، این بود که صدقه جاریه و باقیات الصالحاتی باشد برای آخرت. همچنین از آنجا که من اهل تألیف و پژوهش هستم، خواستم تا این کتاب‌ها که اکثریت آنها کتب مرجع هستند، در اختیار فرهنگ‌دوستان قرار گیرد. 

وی در ادامه با بیان این که یکی از اهدافم از این وقف استفاده اهالی تحقیق و پژوهش از این کتاب‌هاست، تأکید کرد: اگرچه این کتاب‌ها را وقف مدرسه علمیه سید زنجان کردم، ولی یکی از شروطم برای این وقف، دسترسی اهالی تحقیق و پژوهش اعم از طلاب و دانشجویان به این کتاب‌هاست. 

سید مرتضی بنی‌هاشم تاکنون 30 جلد کتاب در 14 عنوان تألیف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها