پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
برنده جایزه 25هزار پوندی آلمان در سال 2014 مشخص شد

هر سال در روز اول نمایشگاه فرانکفورت جایزه بهترین کتاب سال آلمان به برنده این عنوان اعطاء می شود. امسال رمانی با عنوان کروزو توانست این جایزه را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «لوتز سیلر» با رمان «کروزو» از انتشارات ساهرکامپ توانست جایزه کتاب آلمان در سال 2014 را کسب کند. این جایزه هر سال به بهترین اثر داستانی به زبان آلمانی اعطاء می شود که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت به سیلر داده شود.
داستان سیلر ماجرای برخی افراد در یک جزیره دورافتاده را روایت می کند که در سال 1989 به آنجا سفر می کنند. جزیره محل عجیب و غریبی است و میزبان کسانی است که دنبال آزادی و رهایی هستند. «کروزو» نام شخصیت اول داستان است که رابینسون معروف را تداعی می کند. وی در این داستان همراه یک مستخدم رستوران به نام «ادگار» از یک کشتی غرق شده به جزیره می رسند و ...

هیئت داوران پس از بررسی 176 عنوان کتاب منتشر شده بین اکتبر 2013 تا 10 سپتامبر 2014 کتاب سیلر را برای دریافت این جایزه به مبلغ 25هزار یورو انتخاب کرده است. هر سال جایزه برترین عنوان کتاب آلمان در روز اول نمایشگاه فرانکفورت به برنده این عنوان اعطاء می شود. اتحادیه ناشرات و کتابفروشان آلمان برگزارکننده اصلی این جایزه محسوب می شوند و بانک دویچه آلمان پشتیبان مالی آن است. از دیگر برگزارکنندگان و حامیان این جایزه می توان به نمایشگاه فرانکفورت، پاشن اند کامپین و شورای شهر فرانکفورت اشاره کرد. خبرگزاری دویچه وله رسانه اصلی پوشش دهنده مراسم این جایزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها