چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
بازدید علی لاریجانی از نمایشگاه دفاع مقدس/ تمجید صالحی امیری از مقام علمی جواد صفی نژاد/ رونمایی دو کتاب در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی

این بسته خبری به برخی از مهمترین اخبار حوزه کتاب، به بازدید علی لاریجانی از نمایشگاه دفاع مقدس، پیش از مراسم اختتامیه، سخنان رئیس کتابخانه ملی در مراسم نكوداشت مقام علمی دكتر «جواد صفی نژاد» و همچنین رونمایی از دو کتاب در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز و پیش از آغاز مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، با ادای احترام به شهدای گمنام از غرفه‌های این نمایشگاه دیدن کرد.

در ادامه این دیدار سردار فضلی گزارشی از روند برپایی این نمایشگاه ارائه کرد رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن رونمایی از تندیس «شهید عبدالله میثمی»، مبلغ 20 میلیون تومان به کودکان مظلوم غزه و فلسطین کمک کرد.

مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و جمعی از ناشران حضور دارند.
 
تمجید صالحی امیری از مقام علمی جواد صفی نژاد
همچنین مراسم نكو داشت مقام علمی دكتر جواد صفی نژاد ملقب به پدر كاریز ایران با همكاری اندیشگاه فرهنگی كتابخانه ملی و انجمن ایرانی تاریخ در كتابخانه ملی برگزار شد .

در اين نشست كه با عنوان «در جست و جوي آب و خاك» برگزار شد، دكتر صالحي رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در سخنان خود ضمن بيان سياست هاي كتابخانه ملي در برگزاري بزرگداشت و نكوداشت بزرگان علم و هنر كشور گفت: وقتي انسان شرح حال و زندگي استاد صفي نژاد را مطالعه مي كند، پي به زحمات و عظمت اين مرد بزرگ مي برد و سر تعظيم در برابر وي فرود مي آورد.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در ادامه از آثار استاد صفي نژاد در عرصه مردم شناسي به عنوان آثاري كم نظير ياد كرد و گفت: در حوزه مردم شناسي ايشان كارهاي بزرگي انجام داده اند و تحولات اين عرصه را با دقت دنبال كردند که اگر نگاهي بر تحولات عشايري ايران از دوره قاجار بدين سو بياندازيم نكات بسيار آموزنده اي را مي توان دريافت. در واقع ما با دوره اي طرف بوديم كه از حاكميت ملي خبري نبود و سران ايلات خود به صورت نانوشته حاكميت داشتند. 
متن کامل این خبر را (اینجـــا) بخوانید.
 
رونمایی از كتاب سخنگوی «غلاغه به خونش نرسید»
بر اساس این گزارش نوین كتاب گویا با همكاری اندیشگاه فرهنگی كتابخانه ملی از كتاب سخنگوی «غلاغه به خونه‌ش نرسید» اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد رونمایی می‌كند.

كتاب سخنگوی «غلاغه به خونه‌ش نرسید» در بردارنده 56 افسانه طنزآمیز است كه ابوالفضل زرویی نصرآباد پس از سال‌ها مطالعه روی افسانه‌ها و متل‌ها در بستر فرهنگ‌های متفاوت و کشورهای مختلف جهان، با نگارش نقیضه‌هایی بر آنها، کوشیده تا دغدغه‌ها، آرزوها و اشتباهات انسان امروز را در قالب افسانه مدرن بازگو کند. در این اثر، هرکس به فراخور قومیت یا حتی ملیت خود، ریشه‌های مشترک فرهنگی خود را با دیگر ملل و اقوام در خواهد یافت.

مراسم رونمایی این كتاب سخنگو با اجرای داریوش كاردان و با حضور چهره‌های برجسته طنز امروز 9 مهر از ساعت 17 در سالن همایش‌های كتابخانه ملی برگزار می شود.
 
رونمایی كتاب «دین و جهانی شدن» در اندیشگاه فرهنگی
همچنین كتاب «دین و جهانی شدن» با همكاری مركز ملی جهانی شدن در اندیشگاه فرهنگی كتابخانه ملی رونمایی می شود.

این كتاب به كوشش دكتر محمدرضا دهشیری در هشت گفتار گردآوری و تنظیم شده است كه حاوی مطالبی با رویكرد تحلیلی در حوزه دین و اندیشه جهانی شدن است.

مراسم رونمایی از این كتاب امروز 9 مهر ماه از ساعت 16 دراندیشگاه فرهنگی كتابخانه ملی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها