یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۹
دعوت ايران از ناشران اروپايي براي حضور در نمايشگاه كتاب

مدير روابط عمومي موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي گفت:در نمايشگاه كتاب لندن جلساتي با اتحاديه ناشران كانادا، استراليا، انگليس، اسپانيا، تايلند، چين، لهستان، چك و سويس داشتيم و از آنان براي شركت در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران دعوت شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،"علي عاشوري" مدير روابط عمومي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي با اشاره به اينكه معرفي ناشران ايران از مهم ترين اهداف موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي است،افزود:دعوت از ناشران ساير كشورها براي شركت در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران نيز هدف ديگر ما است. 

وي در پاسخ به اين پرسش كه با وجود رعايت نكردن قانون كپي رايت در ايران ميزان تمايل ناشران خارجي براي شركت در نمايشگاه كتاب تهران چگونه است،تصريح كرد: به دليل حمايت ويژه دولت و اختصاص يارانه قابل توجه به نمايشگاه بين المللي كتاب، ناشران خارجي معمولاً نمي خواهند اين بازار را از دست بدهند. 

وي اظهار داشت:اين موسسه با 130 عنوان كتاب در موضوعات ايرانشناسي، هنر، ادبيات كلاسيك، كودك و نوجوان، موسيقي و قرآن هاي نفيس از 40 ناشر در نمايشگاه بين المللي كتاب لندن شركت كرد. 

در سي و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب لندن بيش از 24 هزار ناشر، نويسنده ،كتابدار و مديران بخش حفاظت از حقوق معنوي ناشر و نويسنده از بخش هاي مختلف آن ديدن كردند و در حوزه مبادلات كپي رايت و سفارش كتاب نيز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 عاشوري همچنين با اشاره به اينكه نمايشگاه كتاب لندن پس از فرانكفورت، بزرگترين نمايشگاه در حوزه مبادلات نشر است،افزود: در اين مدت بيش از 100 نشست تخصصي و كارگاه آموزشي در حوزه‌هاي مختلف نشر به ويژه خريد و فروش حق تاليف ،نشر الكترونيك و جريان هاي جديد نشر برگزار شد. 

نمايشگاه بين المللي كتاب لندن از 16 تا 18  آوريل با حضور بيش از هفت هزار ناشر در "ارلزكورت" لندن برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها