یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷
کتاب‌های در دست چاپ انتشارات «روزنه»/از نوشته‌های صدراعظم سابق آلمان تا خاطرات مردی برای تمام فصول

محمود یزدی، مسئول فروش انتشارات روزنه از کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات خبر داد و گفت: کتاب‌های «در مسوولیت دین: مخاطرات صلح در عصر جهانی‌شدن» نوشته «هلموت اشمیت»، «خاطرات دکتر محمد ملکی: مردی برای تمام فصول» و «سیاست و ادبیات» از کتاب‌هایی هستند که برای نخستین‌بار به چاپ خواهند رسید.

مسئول فروش انتشارات روزنه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات عنوان کرد: «در مسوولیت دین: مخاطرات صلح در عصر جهانی‌شدن» نوشته «هلموت اشمیت»، صدر اعظم سابق آلمان با ترجمه محبوبه شمشادی در دست انتشار است و قرار است در یک‌هزار نسخه و بهای 15 هزار تومان به چاپ رسد. 

وی در توضیحاتی با مبنا قراردادن نوشته‌های پشت جلد این کتاب‌ گفت: صلح در جهان به میزان زیادی بستگی به این دارد که رهبران ادیان جهان مسوولیت‌شان را درک کرده و پیروانشان را به تساهل و احترام متقابل فراخوانند. اشمیت دائما رابطه دین و سیاست را بررسی کرده است. او در این کتاب مقالات مهم خود را در رابطه با چنین مساله‌ای جمع‌آوری و از طریق بخش پایانی آن را تکمیل کرده است. 

«خاطرات دکتر محمد ملکی: مردی برای تمام فصول» و «سیاست و ادبیات» دو کتاب دیگری هستند که یزدی چاپ نخست آنها را خبر داد و گفت: کتاب نخست، خاطرات محمد ملکی، نخستین رئیس دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که مسئولیت گردآوری آنها را صادق زیباکلام بر عهده گرفته است. زیباکلام خاطرات زندگی ملکی را از آغاز فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی او تا به اکنون جمع‌آوری کرده که قرار است به زودی به چاپ رسد.

یزدی گفت: «ما چگونه ما شدیم» و «مقدمه‌ای بر انقلاب اسلامی» (نوشته صادق زیباکلام) و «تحولات سیاسی- اجتماعی 1320-57» (نوشته مجتبی مقصودی) از کتاب‌هایی هستند که اخیرا از سوی انتشارات روزنه به ترتیب به چاپ «بیست‌و دوم»، «دهم» و «هفتم» رسیده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها