دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
پروژه 13 ساله کتابخانه مرکزی رشت را دولت تدبیر و امید تمام می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را نیازمند 9 میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: هیچ پروژه ناتمام فرهنگی در کشور بلاتکلیف نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی‌اصغر کاراندیش، روز گذشته (23 شهریور) در حاشیه بازدید از پروژه نیمه‌تمام 13 ساله کتابخانه مرکزی رشت، تکمیل این پروژه را نیازمند 9 میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: یکی از مشکلات این پروژه این است که اعتبارات آن استانی تعریف شده و ملی دیده نشده که باید از حالت استانی خارج شود. 

وی با اشاره به این‌که کتابخانه مرکزی رشت که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود، گفت: دولت این پروژه را برای استفاده مردم به پایان می‌رساند. 

این مسئول در ادامه از وجود 83 پروژه فرهنگی در کشور خبر داد و با بیان این‌که این پروژه‌ها بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: 118 پروژه مجتمع‌ فرهنگی‌هنری نیمه‌تمام با زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور موجود است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مجتمع‌های فرهنگی ‌هنری محلی برای حضور اصحاب و هنر در راستای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر در کشور است. 

کاراندیش گفت: با توجه به این‌که پروژه‌های درحال احداث در کشور بسیار است و اتمام آنها سال‌ها طول می‌کشد، یکی از سیاست‌های دولت را استفاده از مدیریت واحد شهری و واگذاری پروژه‌های زیر 50 درصد به بخش خصوصی به‌ویژه شهرداری‌ها است. 

وی با بیان این‌که امسال دولت مصمم است پروژه‌های بالای 80 درصد را به پایان برساند، افزود: پروژه‌های زیر 50 درصد در 11 شهریور ماه امسال برای واگذاری اطلاع‌رسانی شده است و اگر خریدار نداشته باشند توصیه می‌کنیم خیران در این زمینه مشارکت کنند. 

معاون وزیر ارشاد درباره وضعیت تالار مرکزی رشت نیز گفت: این پروژه به دلیل نبود اعتبارات باقی‌مانده و از امسال تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. 

این مسئول، سرانه مطالعه گیلان را جزو سه استان برتر کشور خواند و گفت: گیلان در زمینه فضای مطالعه جزو استان سی‌ام کشور است و این موضوع جای تأمل دارد. 

عملیات احداث پروژه کتابخانه مرکزی رشت از سال 1380 در محل ساختمان قدیمی استانداری گیلان آغاز شد و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمینی به مساحت هشت هزار و 300 متر مربع با زیربنای هفت هزار و 600 متر مربع در حال ساخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط