سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
بازچاپ «تاریخ کوروش هخامنشی»/روایتی مستند از تاریخ زندگی نخستین پادشاه هخامنشی

مدیر نشر شورآفرین از بازچاپ کتاب «تاریخ کوروش هخامنشی» با ویرایش جدید و افزودن مطالب تازه به آن خبر داد و گفت: این کتاب جلد نخست مجموعه سه جلدی «تاریخ و تمدن ایران» است و مجلدهای دیگر این مجموعه نیز با سبک و سیاق جدید منتشر خواهد شد.

علیرضا کاظمیان با اشاره به بازچاپ کتاب «تاریخ کوروش هخامنشی» به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این کتاب تالیف دکتر شروین وکیلی است که با ویرایش جدید و افزودن مطالب تازه به چاپ دوم رسیده است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1389 چاپ شد و اکنون با افزودن مطالبی از منابع تازه به روایت مستند تاریخ زندگی کوروش هخامنشی پرداخته است.
 
مدیر نشر شورآفرین ادامه داد: «تاریخ کوروش هخامنشی» جلد نخست از مجموعه سه جلدی «تاریخ تمدن ایران» است. دو جلد دیگر این مجموعه که به تاریخ هخامنشی اختصاص دارد با عنوان‌های «اسطوره معجزه یونان (تاریخ روابط ایران و یونان در زمان هخامنشی)» و «داریوش دادگر» نیز با سبک و سیاق جدیدی بازچاپ می‌شود.

وی درباره عدم رعایت نظم چاپ کتاب‌های مجموعه (تاریخ و تمدن ایران) افزود: سعی کردیم در این مجموعه اسطوره‌زدایی کنیم و چهره واقعی آن‌ها را به دور از خرافه نشان دهیم که در واقع مطالب این کتاب ورای واقعیت نباشد. 

کاظمیان ادامه داد: البته زمانی که شروع به تالیف و تدوین کتاب «تاریخ کوروش هخامنشی» کردیم نمایش فیلم 300 شروع شد و ما تصمیم گرفتیم انتشار کتاب «تاریخ کوروش همخامنشی» را زودتر از سایر مجموعه‌های دیگر آغاز کنیم و به همین دلیل نظم تاریخی روایت تاریخ و تمدن سلسله‌های باستانی ایران رعایت نشد. ضمن این‌که مجموعه (تاریخ و تمدن ایران) از دوران باستان آغاز و تا دوره پهلوی زیرنظر شروین وکیلی و با  بهره‌گیری از نویسندگان متخصص و متفاوت در هر دوره منتشر خواهد شد. 

وی درباره سایر عنوان‌های (مجموعه تاریخ و تمدن ایران) عنوان کرد: مجموعه «تاریخ اشکانیان» از همین مجموعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتظر مجوز نشر  است. همچنین کتاب‌های دیگری نیز از نشر شورآفرین از مجموعه «تاریخ پیش از تمدن» با عنوان «سرگذشت انسان» منتظر مجوز در وزارت ارشاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها