یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
«زنگ حل مساله» برای نوجوانان به صدا درمی آید

مدیر موسسه فرهنگی فاطمی، از انتشار مجموعه «زنگ حل مساله» با هدف آموزش ریاضی ،مطابق با برنامه درسی نوجوانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ایرج ضرغام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه این موسسه برای گسترش دانش ریاضی دانش‌آموزان اظهار کرد: انتشارات فاطمی در رویکرد جدید تصمیم دارد پرسش‌های مسابقات جهانی «کانگورو» را مطابق هر مقطع و برنامه درسی دانش‌آموز و در قالب چهار فصل سال با عنوان «زنگ حل مساله» تدوین و منتشر کند.

وی افزود: «زنگ حل مساله» در واقع مانند یک دوره کامل و کارگاه حل مساله است. ریاضیات مدرسه‌ای مطابق با اهداف ریاضیات «کانگورو»، رویکرد اصلی فاطمی در تدوین این مجموعه است.

ضرغام در تشریح تدوین کتاب «زنگ حل مساله» ادامه داد: زنگ حل مدرسه براساس پرسش‌های «کانگورو» یعنی یک، سه و پنج امتیازی تنظیم شده است. علاوه بر پرسش‌های دوره‌های مختلف مسابقات کانگورو، پرسش‎های مشابه نیز طراحی شده است.

مدیر موسسه فرهنگی فاطمی، عنوان کرد: پازل‌های متنوعی در کنار کتاب «زنگ حل مساله» طراحی شده تا دانش‌آموزان نوجوان از ریاضی لذت بیشتری ببرند.

این فعال حوزه نشر با بیان این مطلب که «زنگ حل مساله» یک کتاب کمک درسی است، گفت: هر منبعی که کتاب درسی را تقویت کند با تاکید بر این نکته که در مسیر خلاف آموزه‌های درسی نباشد، مفید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها