یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
مدیر بنیاد گلشیری به درخواست نویسندگان پاسخ داد/ما را در ادامه راه یاری کنید

مدیر بنیاد گلشیری متنی را در پاسخ به درخواست برخی نویسندگان مبنی بر ادامه جایزه ادبی هوشنگ گلشیری منتشر کرد. فرزانه طاهری در این متن نوشت که از نویسندگان می‌خواهیم موقعیت ما را درک کنند و به ما در ادامه راهی که برگزیدیم، یاری رسانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فرزانه طاهری،‌ مدیر بنیاد گلشیری متنی را در پاسخ به نامه درخواست 115 نویسنده برای ادامه جایزه هوشنگ گلشیری منتشر کرد. 

در این متن آمده است:
«دوستان و علاقه‌مندان جایزه گلشیری و داستان‌نویسان عزیزی که با نوشته‌های خود و نیز امضای نامه جمعی ما را به تداوم جایزه گلشیری فراخوانده‌اید، از همه شما بابت حسن نظرتان سپاسگزارم. شاید نیازی به تأکید بر این واقعیت نباشد که گرفتن این تصمیم برای من و ما دست‌اندرکاران جایزه ابداً ساده نبوده و حاصل ماه‌ها اندیشیدن و ارزیابی و بحث بوده است. تردید نکنید که اگر راهی می‌یافتیم تا جایزه را در همان سطح کیفی مورد نظرمان ادامه بدهیم مطمئناً چنین می‌کردیم.

پس با احترام به همگی شما، امیدوارم موقعیت ما را درک کنید، به تصمیم ما احترام بگذارید و ما را در ادامه راهی که برگزیده‌ایم یاری کنید.»

مسئولان برگزاری جایزه هوشنگ گلشیری که تا کنون 13 دوره از آن برگزار شده، مدتی پیش طی بیانیه اعلام کردند، در وضعیت فعلی به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است، این جایزه برگزار نشود. این بیانیه باعث انتشار نامه اعتراض 115 نویسنده به توقف جایزه گلشیری شد.
 
بنیاد هوشنگ گلشیری، پس از درگذشت وی در خرداد ۱۳۷۹، به همت فرزانه طاهری، همسر گلشیری و برخی دوستان این داستان‌نویس معاصر ایران تاسیس  و جایزه  گلشیری هر سال به بهترین رمان، بهترین مجموعه داستان، بهترین رمان اول، بهترین مجموعه داستان اول نویسندگان اهدا می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها