یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰

مجموعه دوجلدی دایره المعارف کودکان ونوجوانان با ترجمه قاسم قالیباف و ویرایش مهندس محمود سالک ازسوی انتشارات پیام آزادی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این دایره‌المعارف، دنیایی از اطلاعات علمی را در اختیار نوجوانان قرار می‌دهد و بررسی سطحی و اجمالی یک اثر علمی را با آموزش و انجام آزمایش‌های ساده به کاری لذت بخش تبدیل می کند.

در این مجموعه عناوین مورد بحث توسط نویسنده به گونه‌ای طراحی شده است که با آزمایش‌های علمی مدارس هماهنگ باشند. در سراسر این کتاب نقاشی‌ها و طراحی‌های تمام رنگی به همراه نقشه و نمودار و عکس‌هایی با کیفیت  برای مخاطبان نوجوان ارائه شده است.

آشنایی با حیوانات، کشورها، حشرات، موتورهای الکتریکی، پرندگان، موسیقی، سیارات منظومه شمسی، حوادث تاریخی و جغرافیایی، شخصیت‌های برجسته جهان، وقایع قرون وسطی و پیامبران و امامان شیعه از جمله موضوعاتی است که در این مجموعه گنجانده شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: از آنجایی‌که در زمینه تالیف و چاپ کتابهای مرجع، فرهنگنامه‌ها و دایره المعارف‌ها برای کودکان و نوجوانان اقدام شایسته‌ای انجام نگرفته است، فقر آثار ارزشمند در این زمینه معلول عوامل گوناگونی است که مهمترین آنها عبارتند از هزینه سنگین انتشار، نبودن فرهنگ مطالعه و تحقیق در بین دانش آموزان، عدم احساس نیاز مربیان و دانش آموزان و ضعف بنیه اقتصادی ناشران. بر این اساس بنا به رسالت خود، ترجمه و تالیف این اثر و چندین اثر در این زمینه را در دستور کار خود قرار دادیم.

از نگاه مترجم این اثر، علت انتخاب این دایره المعارف برای نوجوانان ایرانی، خصوصیات برجسته منبع اصلی آن از نظر غنی بودن مطالب علمی، تاریخی و اجتماعی بوده است.

از مشخصات بارز این کتاب می توان به دارا بودن جدول آمارهای تاریخی و علمی ،ستون های «خود را بیازمایید» و در نهایت استقبال گسترده از آن در میان دانش آموزان در سطح اروپا اشاره کرد.

هر دو جلد این کتاب با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 80 هزار تومان از سوی انتشارات پیام آزادی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها