یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
نخستین حضور ادبیات کودک ایران در نمایشگاه کتاب اروگوئه

مدیر محتوایی گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان موسسه ایرانی فانوس دریایی از حضور ادبیات کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اروگوئه (آمریکای جنوبی) برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) فرهاد فلاح با اعلام این خبر گفت: در نشست مشترک بین مدیر گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی و خانم کریستینا اپراتو مری، مدیر نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه، توافق‌نامه نهایی حضور آثار کودک و نوجوان ایرانی به زبان اسپانیایی در سی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اروگوئه به امضا رسید.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی و توافق انجام شده 44 اثر ترجمه شده ادبیات کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران که از سوی گروه کودک و نوجوان فانوس دریایی به زبان اسپانیایی منتشر شده است در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

فلاح تصریح کرد: این نخستین بار است که نویسندگان و مردم کشور اروگوئه از نزدیک با ادبیات کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران آشنا می شوند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری از سید مهدی شجاعی، مصطفی رحماندوست، آناهیتا تیموریان، مهرانه جندقی، رضا موزونی، علی میرزا بیگی، مهدی حجوانی، سرور کتبی، احمد عربلو، مهدی رحیمی، غلامرضا حیدری ابهری، محمود جوانبخت، ژوبرت کلر، عبدالصالح پاک، محسن چینی فروشان، زهره پریرخ، سوسن طاقدیس و یحیی علوی‌فرد که به همت گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد بعثت، انتشارات قدیانی و نشر جمال به زبان اسپانیایی ترجمه و منتشر شده است، عرضه خواهد شد.

سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه از نهم تا بیستم مهرماه سال جاری در شهر مونته ویدئو پایتخت کشور اروگوئه برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه کشورهای آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و شماری از کشورهای اروپایی حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها