سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
«ضیافت حقیقی» آیت‌الله محمد شجاعی منتشر شد

«ضیافت حقیقی» مجموعه سخنرانی‌های آیت الله محمد شجاعی درباره ماه مبارک رمضان از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شد. ترغیب مومنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره‌گیری کامل از ایام و لیالی قدر، از اهداف انتشار این کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «ضیافت حقیقی»، مجموعه 11 سخنرانی آیت‌الله محمد شجاعی درباره ماه مبارک رمضان و آداب صحیح روزه‌داری است که از شبکه قرآن صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است. 

سخنرانی های شجاعی، 11 بخش این کتاب را تشکیل می‌دهد که عناوین آن‌ها به ترتیب عبارت‌اند از: «معنای عبودیت»، «صدق در اعمال»، «شرایط روزه صحیح»، «ظاهر و باطن روزه»، «روزه‌داری خواص»، «مبطلات قبولی روزه»، «صاحبخانه خداوند است: تذکراتی برای صیام»، «تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا»، «درک شب‌های قدر»، «شب 19 ماه مبارک رمضان: حضور و تضرع»، «شب 21 ماه مبارک رمضان: وصیت علی (ع) و گفت‌وگوی موسی (ع) با خداوند و درباره عید فطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک عاید شده» است. 

ترغیب مومنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره‌گیری کامل از ایام و لیالی ماه مبارک، به ویژه شب‌های قدر به منظور تقرب به درگاه الهی و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت از اهداف ایراد این سخنرانی‌ها و در ادامه انتشار آن بوده است. 

آیت‌الله شجاعی این سخنرانی‌ها را در ابتدای دهه 60 از طریق شبکه رادیویی قرآن ایراد کرد. در دهه اخیر نیز این سخنرانی‌ها از همین شبکه بازپخش شد. 

تاکنون از میان سخنرانی‌های محمد شجاعی بیش از 9 عنوان کتاب منتشر شده است. «بازگشت به هستی»، «عروج روح»، «قیام قیامت»، «مواقف حشر»، «تجسم عمل و شفاعت»، «خواب و نشانه های آن»، «ملائکه»، «بقیةالله» و «چراغ هدایت» نام شماری از این کتاب‌هاست. 

انتشارات سروش «ضیافت حقیقی» را با شمارگان دو هزار نسخه، در 176 صفحه به بهای هشت هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها