چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

علی شجاعی‌صائین، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش سرعت فرایند ممیزی کتاب در این دفتر خبر داد.

شجاعی‌صائین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این باره اظهار کرد: خوشبختانه با آغاز فعالیت دولت یازدهم، فرایند ممیزی با سرعت بیشتری انجام می‌شود به‌گونه‌ای که میانگین زمان بررسی و اعلام نتایج در این دوره، به 25 روز کاهش یافته است. به‌لطف خداوند و یاری همکاران بدون تردید این سرعت در آینده بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع به صورت محسوس و ملموس سرعت پاسخگویی این دفتر بهتر از گذشته شده است و از آغاز فعالیتم در این دفتر، فقط تعداد بسیار اندکی از آثار (حدود 15 عنوان کتاب) هنوز تعیین‌تکلیف نشده‌اند و افراد در حال بررسی آن‌ها هستند. به عبارت دیگر خوشبختانه در این دوره آمار کتاب‌های بلاتکلیف _در مقایسه با حجم آن‌ها_ نزدیک به صفر است.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: از دیگر اقدامات این دوره می‌توان به بررسی آثار بلاتکلیف دوره قبل و صدور مجوز نشر برای نیمی از آن‌ها اشاره کرد. می‌کوشیم تا پایان تیرماه سال جاری، باقیمانده آثار بلاتکلیف دوره قبل را نیز تعیین‌تکلیف کنیم. البته در این میان ممکن است دوباره درخواست بازبینی جدید از کارهای قبلی به دفتر ارسال شود، که طبیعتاً در دستور کار قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط