جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۵
صدر، پله، ونه‌گات و اکتاویو پاز ازفوتبال  گفتند

شماره چهل‌وپنجم ماهنامه همشهری داستان، ویژه تیرماه با مطالبی از حمیدرضا صدر، درباره ادبیات و فوتبال ادیسون آرانتس دونا سیمنتو (پله)، درباره اهمیت این ورزش منتشر شد. مطالبی از کورت ونه‌گات و اکتاویو پاز هم از مطالب مهم این شماره‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «درباره زندگی»،‌ عنوان بخش نخست این ماهنامه است که در آن مطالبی به قلم داوود غفارزادگان، حمیدرضا صدر،‌ سوگل مهاجری، ادیسون آرانتس دونا سیمنتو ملقب به پله، اسپایک میلیگان و مایکل اسکامل منتشر شده است.

صدر در یادداشتی با عنوان «آن ماهی کوچک که می‌خواهد بازیگوش بماند» به علاقه پدرش برای ادیب شدن او که عاشق فوتبال و ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) است اشاره کرده. از «پله» هم در این بخش خاطره‌ای با عنوان «چرا فوتبال مهم است» دیده می‌شود.

داستان‌های کوتاه «نقشه ختایی مینا» از آرش صادق‌بیگی، «بچه فِلم» اثر سیداحمد مدقق، «کارلو خواندن نمی‌داند»‌ به قلم جولیو موتسی و «پَن مرده است» نوشته آمینا گوتیه، آثاری هستند که در بخش داستان ماهنامه همشهری دیده می‌شوند.

بخش روایت‌های داستانی این ماهنامه هم دربرگیرنده مطالبی با عنوان «هنرنمایی شاطران» در عصر صفوی، «گزیده‌ آگهی‌های ورزشی در مطبوعات» و «گزیده‌ای از رساله شطرنج عصر قاجار» است.

در قسمت روایت‌های مستند «نفس عمیق خاطرات یک نجات غریق» به قلم رحمت جوادوند، «خیرگی چند قاب از تماشا و تماشاگران» از وحید قاسمی زرنوشه، منتشر شده و بخشی هم به عنوان چند روایت از «عکس یادگاری» ضمیمه این قسمت شده است. 
 
«درباره داستان» عنوان قسمت دیگری از شماره چهل و پنجم ماهنامه همشهری داستان است. در این بخش مطالبی با عنوان «نقش ترجمه در شناخت فرهنگ‌ها از یکدیگر» اثر ادیت گراسمن،‌ «زندان‌بان» نوشته اکتاویو پاز و «درس‌هایی که از شکست آموختم» به قلم محمدحسن شهسواری منتشر شده است. 
 
قسمت «پایان خوش» ماهنامه همشهری داستان هم به مطالبی با عنوان «برای سیزدهمین بار برخیز» نوشته امیرحسین هاشمی، «به پای هم پیرشین»‌ از ارما بومبک، «رسم روزگار چنین است»‌ به قلم کورت ونه‌گات جونیور و «داستان‌های دیدنی» اثر کامبیز درم‌بخش، اختصاص دارد. 

شماره چهل‌وپنجم ماهنامه همشهری داستان در 246 صفحه و بهای 6 هزار تومان منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها