پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
«نفرین شدگان» در راه بازار تابستانه داستان

رمان‌های «نفرین‌ شدگان» نوشته سیامک گلشیری و «چه کسی باور می‌کند» اثر روح‌انگیز شریفیان از آثار داستانی انتشارات مروارید است که برای بازار تابستانه کتاب تجدید چاپ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب نفرین‌شدگان درباره زندگی‌های مشترک است.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «نمی‌دانم چرا، اما خودم هم هوس كرده بودم ببينمش. می‌دانستم كه ديگر هيچ احساسى به او ندارم. مطمئن بودم. فقط مى‏ خواستم ببينمش. يك ديدار خيلى خيلى ساده. همين.

نشانى سرراستى بود. من يك ساعت بعد، حدود ساعت دوازده، آنجا بودم. باد شديدى می‌آمد و هوا ابرى بود. به پنجره‏ طبقه‏ سوم نگاه كردم. احساس كردم سايه‏‌اى پشت پنجره است. زنگ زدم و باز به سايه نگاه كردم. نبود. در صدايى كرد و باز شد. رفتم تو. دستم را گرفتم به ميله‏‌هاى راه‏ پله و آهسته بالا رفتم. جلو در آپارتمانش منتظرم بود گفت: يواش‏ يواش داشتم نگرانت می‌شدم.»

پيراهن آستين‏ كوتاه سفيدى پوشيده بود با شلوار جين خاكسترى و موهاى نسبتاً كوتاه خرمايى‏‌اش را پشت سرش بسته بود. گفتم: «اين وقت شب تاكسى گير نمی‌آد.»

 چاپ سوم «رمان نفرین‌شدگان»‌ با شمارگان 550 نسخه و بهای 14 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

رمان «چه کسی باور می‌کند؟» نوشته روح‌انگیز شریفیان هم برگزیده جایزه بنیاد گلشیری به حساب می‌آید، این کتاب، رمانی زن‌محور است که از سوی شخصیتی به نام «شورا» روایت می‌شود.

در توضیحات پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«زن و شوهري مهاجر در قطار رهسپار سفري دراز هستند، زن در انزواي خود خواسته، با گذر از ايستگاه شهرها و مراحل عمر، روابط خويش را با شوهر و دختر، با خانواده و دوستانش در خاطره مرور مي‌كند و به بازشناسي تازه‌اي از روح عاشق و صبور خود مي‌رسد. بازانديشي روانشناسانه آوارگي و نياز پيونديابي با ريشه‌ها، اسطوره عشق و وطن محور اصلي اين رمان است.»

 چاپ یازدهم رمان «چه کسی باور می‌کند» نیز با شمارگان یک‌هزار و 650 نسخه و بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی همین ناشر به بازار کتاب راه یافته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها