دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
پایان «درد شیرین» مومن/ «رمضان در کوچ» نوشته شد

«رمضان در کوچ» عنوان اثری از ابو‌الفتح مومن است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان آن را منتشر می‌کند. کتاب «درد شیرین» این نویسنده نیز مراحل ویرایش نهایی را می‌گذراند.

ابوالفتح مومن در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از پایان نگارش کتابش با عنوان «رمضان در کوچ» خبر داد.

وی این کتاب را در بر دارنده وقایع چهار ماه دوران دفاع مقدس  از  هفتم تیرماه سال 1367 تا اواخر آذرماه همین سال معرفی کرد و افزود: این دوره زمانی، به هنگام عقب‌نشینی عراق از قصر شیرین تا پایان عملیات «محرم» مربوط می‌شود.

مومن که در این کتاب کوشیده است نقش تمامی قشر‌ها و نهاد‌های مشارک‌کننده در دفاع مقدس را در نظر بگیرد،‌ درباره دلیل نگارش «رمضان در کوچ» در مقطع زمانی یادشده توضیح داد: این کتاب در واقع یکی از آثار مجموعه 12 جلدی «تاریخ دفاع مقدس در همدان» است که به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نگارش این اثر را پذیرفتم.

نویسنده کتاب «انقلاب اسلامی در همدان» درباره فصل‌بندی کتاب «رمضان در کوچ» گفت: عقب‌نشینی از قصر شیرین، عملیات رمضان، عملیات ثار‌الله، گردان انصار‌الحسین، عملیات مسلم‌ابن عقیل در سومار و عملیات محرم، نام هفت فصل این کتاب است که در بیش از هزار صفحه و به انضمام عکس و اسناد منتشر می‌شود.

مومن همچنین از پایان یافتن کتاب «درد شیرین» خبر داد و افزود: این کتاب در پنج فصل درد شیرین، داستان اسلحه، خرمشهر در وضعیت قرمز، بر فراز الوند و از همدان تا راین تدوین شده و مراحل ویرایش نهایی را سپری می‌کند، اما هنوز ناشر این کتاب قطعی نشده است.

«درد شیرین» سرگذشت برخی جانبازان جنگ تحمیلی استان همدان است که شرایط ویژه‌ای را سپری می‌کنند و قرار است از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها