سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
«در کار گلاب و گل» و شرح جلوه‌های رفتاری ثامن الحجج

یکصدویازدهمین جلد از مجموعه «رهنما» با عنوان «در کار گلاب و گل» نوشته حسین سروقامت منتشر شد. این کتاب شامل بیان هشت جلوه از سلوک رفتاری حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) است.

حسین سروقامت به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «در کار گلاب و گل» صدویازدهمین جلد از مجموعه «رهنما» است. این مجموعه از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر می‌شود. 

وی افزود: کتاب «در کار گلاب و گل» درباره جلوه‌های رفتاری حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) است. از آنجا كه آن حضرت هشتمین امام شیعیان است من هشت جلوه از سلوک رفتاری آن امام را به صورت داستان و با زبانی کاملا ساده و قابل فهم برای عموم مردم در این کتاب منعکس کرده‌ام. برای همه این هشت جلوه سندهای معتبر ارائه شده است. 

سروقامت درباره مجموعه «رهنما» گفت: مجموعه رهنما شامل کتاب‌های کوتاه و کم‌حجمی است که با شمارگان گسترده چاپ مي شود و به‌رایگان در اختیار زايران مشهد مقدس قرار می‌گیرد. 

این محقق و مدرس علوم دینی همچنین اظهار کرد: محتوای مجلدات مختلف مجموعه رهنما با نظرخواهی از زايران تعیین می‌شود. از میان 110 جلدی که پیشتر منتشر شده است، جلد 77 آن با عنوان «غدیر: پیوند آسمان و زمین» نیز به قلم بنده است. 

سروقامت در پایان درباره کتاب‌های در نوبت انتشار خود گفت: کتاب «سبک‌بالی و سبک‌باری» آخرین تالیف من است که تا ماه دیگر از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود. این کتاب شامل 40 روایت داستانی از سیره عملی و زندگی خلاق برخی علمای بزرگ و شهیر اخلاق چون: مرحوم آخوند خراسانی، آیت‌الله سیدحسن مدرس، شیخ عبدالکریم حائری یزدی و حضرت امام خمینی (ره) است.

«در کار گلاب و گل» نوشته حسین سروقامت با شمارگان پنج هزار نسخه در 58 صفحه از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به رایگان در اختیار زايران حرم امام رضا(ع) قرار می‌گیرد. 

«بانوی آب و آفتاب: طرحی نو در كتاب‌شناسی حضرت زهرا (س)»، «انسان‌های طلايی، عشق‌های موميايی»، «جميل بی‌بديل»، «می‌شكنم در شكن زلف يار» و «شرط بلاغ: چهل كليد طلايی مديريت تبليغ» نام شماری از تالیف‌هاي منتشر‌شده حسين سروقامت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها