چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
توصیه نجفقلی حبیبی برای انتشار کتاب ارزان/ تصویر دستخط

دبیر علمی جایزه کتاب فصل در دفتر یادبود بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همزمانی بهار زمان و بهار کتاب را در این نمایشگاه موجب طراوت روح خسته دانست و ابراز امیدواری کرد که با وجود پایان یافتن بهار زمان، بهار کتاب همچنان پایدار ماند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر نجفقلی حبیبی در دفتر یادبود خانه کتاب، در یادداشتی در خصوص مشارکت خیرین برای ارزان شدن کتاب پیشنهاد جالبی ارائه کرده و قدم زدن در نمایشگاه کتاب را به گردش در گلزارهای رنگین دشت و دمن و صحرا تشبیه کرد.

حبیبی در این یادداشت کوتاه آورده است:
«بهار زمان و بهار کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، روح افسرده را به وجد می‌آورد و خدا کند اگر بهار زمان پایان می‌یابد، بهار کتاب پایدار باشد و روح خسته را همواره طراوت بخشد.
کاش می‌شد چنین نمایشگاه‌هایی در مراکز همه استان‌ها برگزار می‌شد و کاش می‌شد کاغذ ارزان و فراوان می‌بود و گلزار دل‌انگیز ایران با کتاب‌های بیشتر، رنگین‌تر می‌شد.
کاش خیرین برخی از هزینه‌های چاپ کتاب را تحمل می‌کردند تا کتاب، بیشتر و ارزان‌تر چاپ شود و خوانندگان با آسایش خاطر از گرانی بیشتر، کتاب تهیه می‌کردند و بیشتر می‌خواندند.
با همه این وجود برای بسیاری از مردم، قدم زدن در گلزار نمایشگاه کتاب، تداعی کننده گردش در گلزارهای رنگین دشت و دمن و صحراست.
خداوندا، چنین گلزاری را از گزند باد و توفان، نگاهبان باش.»

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ روی عکس کلیک کنید.     
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها