دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
«بسیج دانشجویی و هویت انقلاب اسلامی» کتاب شد

کتاب «بسیج دانشجویی و هویت انقلاب اسلامی» نوشته بهروز تقی‌زاده منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «بسیج دانشجویی و هویت انقلاب اسلامی» به موضوع بسیج دانشجویی و ماهیت فعالیت این نهاد می‌پردازد.

در مقدمه این کتاب آمده است: «تشكیل نظام جمهوری اسلامی در یكی از حساس‌ترین نقاط جهان، آن هم در مقطعی حساس باعث تغییرات اساسی در موقعیت آمریكا در منطقه خاورمیانه گردید. در این راستا كشورهای استكباری در مقابل نظام جمهوری اسلامی متحد شده و جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز كردند. تاریخ تحولات انقلاب اسلامی بیانگر این واقعیت است كه تشكیل بسیج، با صدور فرمان امام در 5 آذر 1358یعنی ماه‌ها پیش از آغاز جنگ تحمیلی در شرایطی تحقق یافت كه كشور مورد تهدید داخلی و خارجی قرار گرفته بود. نیروهای بسیجی در طول هشت سال دفاع مقدس از كیان اسلامی دفاع كردند و حماسه‌های به‌یادماندنی آفریدند.

با پایان جنگ و شكست استراتژی دشمنان انقلاب در تهاجم نظامی به منظور براندازی نظام اسلامی، معلوم شد كه جنگ سخت كارآیی ندارد و دشمن برای براندازی نظام اسلامی به جنگ نرم روی آورد. حضرت امام(ره) با آینده‌نگری و بینش عمیق تشخیص دادند كه نظام سلطه‌ی جهانی جنگ نرم خود را علیه انقلاب اسلامی شروع خواهد كرد، بدین‌منظور در تاریخ 2 آذر 1367 طی پیامی فرمان تشكیل بسیج دانشجو و طلبه را به‌عنوان یكی از ضروری‌ترین تشكل‌ها صادر نمودند و ضمن توصیه به دفاع از انقلاب و اسلام در مراكز دانشگاهی و حوزوی، خواستار پاسداری از اصول انقلاب اسلامی شدند»

بهروز تقی‌زاده در «بسیج دانشجویی و هویت انقلاب اسلامی» عملکرد و فعالیت‌های بسیج دانشجویی را در سال‌های پس از جنگ تا سال 1389 مورد بررسی قرار داده است.

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را با شمارگان 1500 نسخه، 400 صفحه، قطع وزیری و به بهای  12‌هزار و 500 ريال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها