چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
انتشار «نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به روایت اسناد»

کتاب «نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به روایت اسناد» به تازگی از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی» که به کوشش خیرالله خیری‌اصل تدوین شده است، به چاپ رسید.

در مقدمه این کتاب آمده است: «انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) با مشخصه‌ی اسلامی از سایر انقلاب‌های جهان متمایز شده است و مسجد مهم‌ترین كانون در این نهضت اسلامی به‌حساب می‌آید. نقش  مسجد از كاركرد مرجعیت و علمای شیعه جدا نبود. در این كانون‌های پیام مرجعیت مبارز ـ حضرت امام خمینی ـ به توده‌ مردم مسلمان منتقل می‌‌شد. جلسه‌های سخنرانی واعظان انقلابی در روز‌های محرم، صفر و شب‌های ماه رمضان در مساجد برپا می‌شد.

حضور مداوم در مساجد و ایراد سخنرانی‌های انقلابی بخش مهمی از مبارزه‌های علمای انقلابی چون استاد شهید مطهری، شهید حجت‌الاسلام محلاتی، مرحوم حجت‌الاسلام فلسفی، شهید دكتر مفتح، شهید دكتر باهنر و آیت‌الله خامنه‌‌ای، مقام معظم رهبری به‌حساب می‌آید.»

«نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به روایت اسناد» در قطع وزیری، با شمارگان هزار و 500 نسخه، 306 صفحه و به بهای 95‌هزار ریال روانه بازار نشر  شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها