شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
انتشار گلچینی از طب داخلی هاریسون با موضوع قلب و عروق

کتاب «اصول طب داخلی هاریسون 2012 (بیماری‌های قلب و عروق) در 37 فصل، از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین چاپ کتاب «بیماری‌‌های قلب و عروق» که منتخبی از فصل‌های مربوط به قلب و عروق از کتاب «اصول طب داخلی هاریسون 2012» به قلم تنسلی‌راندولف هریسون است، در 37 فصل به قلم مشترک دکتر مهدی موسوی،‌ دکتر مقداد خیرخواهان و افسانه ممتاز به فارسی ترجمه شده است. 
 
مولف در فصل دوازدهم با عنوان «احساس ناراحتی در قفسه سینه» این موضوع را شایع‌ترین مشکل پزشکان بخش اورژانس دانسته است: «تشخیص افتراقی شامل شرایطی می‌شود که ممکن است اعضایی که بین قفسه سینه و شکم قرار دارند را درگیر ‌کند. پیش‌آگهی ممکن است از موارد خوش‌خیم تا تهدیدکننده حیات متغیر باشد. ناتوانی در تشخیص شرایط بالقوه جدی مثل بیماری ایسکمیک حاد قلبی، دیسکسیون آئورت، نوموتراکس فشارنده یا آمبولی ریه، می‌تواند منجر به عوارض جدی و مرگ شود.»

مولفان، در فصل مربوط به «بررسی درد‌های ناحیه قفسه سینه» درباره مشکلات گوارشی آورده‌اند که درد مری ناشی از برگشت محتویات معده به مری، اسپاسم، انسداد یا آسیب ممکن است به سختی از سندرم میوکارد افتراق شود. رفلاکس اسید به‌طور مشخص منجر به یک احساس ناراحتی سوزاننده عمیق می‌شود که ممکن است با مصرف الکل،‌ آسپرین یا بعضی غذا‌ها تشدید شود.
 
در ادامه این مبحث نویسنده معتقد است که این ناراحتی اغلب با آنتی اسید‌ها و سایر درمان‌های کاهنده اسید، بهبود می‌یابند. رفلاکس اسید تمایل دارد که با دراز کشیدن تشدید شود و ممکن است در اوایل صبح که معده خالی از غذاست غذایی برای جذب اسید معده وجود ندارد، بدتر شود.

در بخشی دیگر از کتاب، نویسنده درباره بیماری‌های آئورت به این نکات اشاره کرده‌‌ است که دیسکسیون آئوریت یک وضعیت بالقوه وخیم است که مربوط به گسترش هماتوم زیر انتیما،‌ در جدار آئورت و یا پارگی عروق تغذیه‌کننده رگ در مدیای آئورت شروع شود. این سندرم می‌تواند با تروما به آئورت روی دهد که شامل تصادفات وسائط نقلیه یا اقدامات پزشکی است که در آن کانتر‌ها یا پلمپ‌‌های بالونی داخل آئورت به انتیمای آئورت آسیب می‌رسانند. 

احساس اندوكارديت عفونی، اپيدميولوژی بيماری‌های قلبی و عروقی، نحوه برخورد با بيمار مشكوک به بيماری قلبی‌-‌عروقی، معاينه فيزيكی دستگاه قلب و عروق،تاكی آريتمی‌ها، نارسايی قلبی و كورپولمونل، بيماری دريچ‌های قلب، تومورها و ترومای قلب، مداخلات كرونری از راه پوست و ساير اقدامات مداخله‌ای، رويكرد به بيمار مبتلا به شوک و كلاپس قلبی‌-‌عروقی و ايست قلبی و مرگ ناگهانی قلبی، عنوان‌های برخی از مهم‌ترین فصل‌های این اثر پزشکی را تشکیل می‌دهند.

نخستین چاپ کتاب «بیماری‌‌های قلب و عروق» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 624 صفحه، به بهای 27 هزار و 500 تومان به همت انتشارات تیمورزاده- نشر طبیب به بازار نشر عرضه شده است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها