جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
چرخش نویسنده انگلیسی به سوی نویسندگان امریکایی

مارتین امیس، ایان مک ایوان، زادی اسمیث، اسامی نویسندگانی است که کتابهایشان در کتابخانه «الن بنت» جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، نویسنده و نمایشنامه نویس برجسته در مصاحبه ای به همگان گفت علاقه وافری به نویسندگان امریکایی داشته، چرا که معتقد است نویسندگان انگلیسی حرفی برای گفتن ندارند.

«الن بنت» در گفت و گو با «سر نیکلاس هیتنر» مدیر تئاتر ملی در بی بی سی4، به مناسبت تولد 80 سالگی اش نشان داد که نویسندگان هم وطن خود را دوست ندارد و آنها نه تنها جایی در کتابخانه وی ندارند، بلکه ادبیات امریکایی را به ادبیات انگلیسی ترجیح می دهد.

وی در این گفت و گواظهار داشت که قلم و آثار فیلیپ راث امریکایی را خیلی دوست دارد و کسی را در ادبیات انگلیسی پیدا نمی کند که به گرد پای فیلیپ برسد.(فیلیپ راث 81 ساله سال گذشته لقب بزرگترین رمان نویس زنده امریکا را از آن خود کرد. وی همچین جایزه من بوکر را در سال 2011 از آن خود کرد.)

مرد متولد 9 ماه می 1934 در لیدز و تحصیل کرده رشته تاریخ در آکسفورد، و نویسنده تئاتر معروف پرسش از اسناد 1998 در نقش جاسوس کمبریج در اداره نقشه برداری ملکه ، در این مصاحبه به سر نیکلاس گفت با کمونیستهای مخفی که به کشور خود خیانت کردند همدردی می کند. وی همچنین گفت خیانت جاسوس کمبریج که به طبقه خود خیانت کرد را دوست داشته و زمانی که درباره آن نوشته نیز احساس علاقه کرده است.

وی افزود جاسوسی کار قابل اغماضی است چرا که آنها فکر می کردند کاری را می کنند که باعث بهتر شده چیزها می شود و در قسمت اخلاقی داستان قرار می گرفتند. هیچ کدام از جاسوس ها برای پول جاسوسی نمی کردند. آنها هر چه انجام می دادند از سر اعتقاد بود و نفع مادی در نظر نمی گرفتند.

به گفتن بنت خیانتی که گفته می شود آنها مرتکب شده اند و امروزه از آن جرم و جنایت نامیده می شود از دید من صحیح نیست. مثلا ادوارد اسنودن که من کاملا موافق او هستم و با او هستم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها