چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
رضایت ناشران از آمار فروش کتاب/ مردم بهترین داوران نمایشگاه کتابند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا از اقبال بي‌سابقه عموم مردم نسبت به كتاب‌هاي اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: مردم، بهترين قاضي و داور هستند و با مشاهداتشان مي‌توانند درباره تفاوت‌هاي اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران نسبت به سال‌هاي گذشته قضاوت كنند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)  «علي جنتي» گفت: آمار فروشي كه از ناشران گرفتيم بيانگر بالا بودن ميزان فروش است و ناشران از این بابت رضایت دارند. به اذعان ناشران استقبال از كتاب‌هاي اين دوره از نمايشگاه قابل مقايسه با دوره‌هاي گذشته نيست.

وي ادامه داد: امسال در نمايشگاه شاهد اجراي برنامه‌هاي جنبي متنوعي هستيم كه از آن ميان مي‌توان به راه‌اندازي غرفه خليج‌فارس، غرفه ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت و سالن ترجمه اشاره كرد؛ در سالن ترجمه بيش از 8 هزار عنوان كتاب فارسي ترجمه شده به 30 زبان زنده دنيا عرضه شده است.

جنتي با بيان اينكه مسوولان وزارت ارشاد و ساير نهادهاي همكار از چند ماه پيش‌ تاكنون زحمات زيادي را متحمل شده‌اند گفت: تلاش کردیم اين نمايشگاه به نحو احسن برگزار شود. اميدواريم اين نمايشگاه بتواند برای اهداف بلندمدت خود كه همان توسعه فرهنگ و كتاب و كتابخواني است حركت كند.

وي در پاسخ به این پرسش که «وزارت ارشاد نسبت به مطالبات معوقه ناشران چه اقدامي انجام داده است؟» گفت: اين موضوع قابل حل است. تنها يك اختلاف نظر جزيي بين بانك مركزي و بانك عامل وجود دارد كه به زودي رفع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها