سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
«پژوهش‌های ایرانشناسی» ایرج افشار پرفروش شد

انتشارات بنیاد موقوفات زنده‌یاد ایرج افشار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 38 عنوان کتاب آمده است. در این میان «پژوهش‌های ایرانشناسی» پرفروش‌ترین اثر این انتشارات در این دوره از نمایشگاه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «سی و دو مقاله در نقد و تصحیح متون ادبی»، «البرز کوه»، «خلیلی شاعر افغان و ایران»، «دفتر تاریخ (مجموعه اسناد و منابع تاریخی)»، «صائب تبریزی»، جلدهای 19 تا 21 «پژوهش‌های ایرانشناسی»،‌ «قند مکرر پارسی»،‌ «مقالات سعید نفیسی در زمینه زبان و ادبیات فارسی»، «مسایل پاریسیه»،‌ «احوال و اخبار برمکیان»، «هفتاد گفتار از ایرج افشار»، «تاریخ فرهنگی یزد در روزگار شاه عباس ثانی و شاه سلیمان صفوی»، «سفرنامه خراسان همراه با ناصرالدین‌شاه»، «کتیبه‌ها و سنگ‌نبشته‌های کرمان»،‌ «آذربایجان در دوره سلجوقیان» و «سفرنامه و تاریخ اصفهان» برخی از مهم‌ترین کتاب‌هایی هستند که بنیاد موقوفات ایرج افشار به نمایشگاه کتاب آورده است. 

در این میان اما هفت عنوان بیشترین فروش را داشته‌اند؛ «دولت عشق» تالیف احمد اقتداری که به موضوع اسرار عشق و عرفان در تخت‌جمشید اختصاص دارد، «چهل و چهل سالگی» به قلم دکتر محمد سیاسی که پژوهشی در اساطیر، ادیان آسمانی، باورهای عامیانه، پزشکی و ادبیات پارسی است. 

نامواره 21 «پژوهش‌های ایرانشناسی» مرحوم ایرج افشار، «سفرنامه خراسان همراه ناصرالدین‌شاه» به کوشش کریم اصفهانیان و بهرام غفاری،‌ «سفرنامه و تاریخ اصفهان» تالیف غلامحسین خان غفاری کاشانی، از رجال مورد احترام عصر ناصری، «الوند کوه» اثر علی جهان‌پور که کتابی جامع و معتبر در همه ابواب و مسایل مختلف این موضوع است و «دیوان منوچهری دامغانی» عناوین پرفروش‌ترین آثار این انتشارات را تشکیل می‌دهند. 

به گفته متصدی غرفه، از میان این هفت عنوان مقام اول متعلق به «پژوهش‌های ایرانشناسی» مرحوم افشار است. به‌گونه‌ای که علاقه‌مندان به این حوزه سراغ نامواره بیست و دوم این دفتر را که زیر چاپ است می‌گیرند. 

جلد بیست و یکم «پژوهش‌های ایرانشناسی» که در این دوره از نمایشگاه با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه بود، دربرگیرنده 21 مقاله است. «واژه پسته و منشا آن»، «دریای مازندران و خزرستان»، «یک زبان و دو نام»، «سیری در بدخشان»، «سنجر طهرانی»، «واژه‌هایی از پیشه‌های تهران»، «مهرماه و جشن مهرگان»، «کتابخانه اندرونی ناصرالدین‌شاه»، «خوزستان در گذر تاریخ» و «کوه مزدا در دین مزدیسنا» برخی عناوین اصلی این کتاب است. 

انتشارات بنیاد موقوفات مرحوم ایرج افشار،‌ در شبستان اصلی، راهروی شماره 3،‌ غرفه 32 واقع است. 

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها