یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
راه‌اندازی جایزه «فردی»/ احمد‌ دهقان جایگزین صادق کرمیار می‌شود

محسن مومنی‌شریف، رییس حوزه هنری استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران از راه‌اندازی جایزه‌ امیرحسین فردی در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان یا بزرگسال در سال جاری خبر داد.

مومنی‌شریف به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همانطور که علیرضا قزوه در مراسم گرامیداشت امیرحسین فردی وعده داد، قرار است امسال جایزه‌ای را به نام فردی راه‌اندازی کنیم. تلاش مجموعه حوزه هنری اعتلای نام این نویسنده بزرگ و فقید ادبیات کشورمان است و این کار هم از اقداماتی است که برای بزرگداشت نام فردی انجام می‌دهیم. 

رییس حوزه هنری در پاسخ به این پرسش که «جایزه فردی برای چه مقطع سنی از داستان‌نویسان برگزار می‌شود؟» توضیح داد: اتفاقاً این موضوع یکی از مسایل مهمی است که با برگزاری جلساتی در حوزه هنری آن را بررسی می‌کنیم و برگزاری جایزه داستان‌نویسی فردی در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال پس از این جلسات اعلام می‌شود. 

نویسنده «زمانی برای بزرگ شدن» با اشاره به حضور احمد دهقان در کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عنوان کرد: خوشحالیم که از وجود دهقان در حوزه هنری بهره‌مند می‌شویم. حوزه هنری امسال برای ادبیات داستانی برنامه‌های متعددی دارد و قطعاً حضور دهقان در اعتلای این بخش تاثیر زیادی دارد.
 
قرار است احمد دهقان پس از پایان بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان مدیر جدید کارگاه قصه و رمان حوزه هنری معرفی و جایگزین صادق کرمیار شود. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها