پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
«ما چگونه ما شديم؟» جزو پرفروش‌های انتشارات روزنه در روز نخست نمایشگاه

كتاب «ما چگونه ما شديم» نوشته صادق زيباكلام، در نخستين روز از بيست‌وهفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران جزو پرفروش‌‌های انتشارات روزنه شد.

محمود يزدي، جانشين مسوول انتشارات روزنه به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين‌كه اين انتشارات با 300 عنوان كتاب در بيست‌وهفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران شرکت کرده است، گفت: از اين ميان، حدود 80 عنوان كتاب در حوزه سياست و تاريخ است كه حدود 15 تا 20 عنوان آن به كتاب‌هايي اختصاص دارد كه براي نخستين‌بار به چاپ رسيده‌اند. 

وی به کتاب «ما چگونه ما شديم؟» صادق زیباکلام اشاره کرد و افزود: این کتاب در نخستين روز نمايشگاه كتاب فروش خوبی داشت و با استقبال کم‌نظیری روبه‌رو شد.

کتاب «ما چگونه ما شدیم؟» به ریشه‌یابی علل عقب ماندگی در ایران می‌پردازد و جزو معدود کتاب‌هایی است که سعی در بررسی علل عقب ماندگی  ایرانیان دارد. زیباکلام در این کتاب به جای روش‌های معمول و متداول معلول‌نگری و معلول‌نگاری به علت‌جویی و ریشه‌یابی آن می‌پردازد. همچنین می‌کوشد به‌جای مقصر شمردن دیگران اعم از شرق و غرب و عرب و استعمار و... به خود ایرانیان بپردازد و به کالبدشناسی آن‌چه که به لحاظ تاریخی ایران را این گونه شکل داده توجه کند.

یزدی به کتاب تازه این انتشارات اشاره کرد و افزود: كتاب «ميدان توپخانه دار‌الخلافه ناصري» تازه‌ترين اثر در زمينه تاريخ و سياست است كه به قلم بهنام نجفي نوشته شده است. اين كتاب درباره تاريخچه توپخانه‌ها در كل جهان است كه موضوع محوري آن را توپخانه‌هاي دارالخلافه ناصري تشكيل مي‌دهد. اين توپخانه‌ها در ميادين بزرگ شهر براي امنيت شهرها ساخته مي‌شدند كه در زمان قديم به آن‌ها «قورخانه» مي‌گفتند. 

مسول فروش نشر روزنه، كتاب «گراف گربه» اثر هادی تقی‌زاده را شاخص‌ترين اثر اين انتشارات در اين دوره از نمايشگاه معرفی کرد.

به گفته يزدي، اين انتشارات 125 عنوان كتاب بازچاپي در سال گذشته داشته است كه 25 عنوان كتاب آن به كتاب‌هاي سياسي و تاريحي اختصاص دارد. 

وي همچنین به کتاب‌های بازچاپی این انتشارات اشاره کرد و گفت: چاپ بیست و یکم «ما چگونه ما شديم؟»، چاپ هفتم «سنت و مدرنيته»، چاپ هشتم «مقدمه‌اي بر انقلاب اسلامي»، چاپ چهارم «جامعه‌شناسي به زبان ساده» و چاپ پنچم «هاشمي بدون روتوش» همگي از آثار صادق زيبا كلام هستند، همچنين، چاپ پنجم «موج سوم دموكراسي» نوشته احمد شهبا از آثار بازچاپي حوزه سياست و تاريخ به‌شمار می‌آیند.

يزدي در پايان استقبال از انتشارات روزنه را تاكنون خوب ازريابي كرد و گفت: اميد مي‌رود اين استقبال در روزهاي آتي بيشتر هم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها