یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
پدر داستان انقلاب در نمايشگاه غرفه دارد؟

ابراهیم زاهدی مطلق، نویسنده، روزنامه‌نگار و داور جشنواره شهید غنی‌پور، معتقد است تخصیص غرفه‌ای نمادین به نام امیرحسین فردی، باعث پایدار شدن نام او در اذهان عمومی و آشنایی نسل جدید با شخصیت و آثار امیر ادبیات انقلاب اسلامی می‌شود.

زاهدی مطلق به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: خوشبختانه نخستین مراسم بزرگداشت فردی روز جمعه  پنجم اردیبهشت به خوبی در مسجد جوادالائمه برگزار شد. البته قبول دارم جای برخی چهره‌های فرهنگی در این مراسم خالی بود، اما از طرفی هم نمی‌توان انتظار زیادی داشت. مراسم روز جمعه برگزار شد و به همین دلیل برخی عزیزان نتوانستند در آن حاضر شوند.  

نویسنده کتاب «شلیک به آسمان» در پاسخ به این پرسش که آیا با اختصاص غرفه‌ای به نام فردی در نمایشگاه‌های کتاب موافقید؟ توضیح داد: نمی‌دانم در نمایشگاه امسال مراسمی برای او برگزار می‌شود یا نه، اما بدون شک تخصیص یک غرفه نمادین به پدر داستان انقلاب، باعث پایداری نام وی در اذهان عمومی و آشنایی نسل جدید با شخصیت و آثار امیرحسین فردی می‌شود. 

داور جشنواره شهید غنی‌‌پور با اشاره به رمان «گرگ‌سالی» زنده ياد فردي اضافه کرد: این اثر فردی را خیلی دوست دارم، هرچند نقدی بر  آن ننوشته‌ام، اما سال گذشته در مسجد جوادالائمه(ع) جلسه نقد و بررسی این رمان ماندگار امیر ادبیات انقلاب را برگزار کردیم. معتقدم چنین مراسمی هرچه بیشتر برگزار شود، آثار فردی هم در جامعه بیشتر شناخته می‌شود. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها