شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۲
سوره انديشه با 6 پرونده منتشر شد

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ـ شماره 74- 75 ماهنامه فرهنگی تحلیلی سوره اندیشه ویژه اسفند 92 و فروردین 93 با 6 پرونده منتشر شده است.

سبک زندگی، نظام اجتماعی، نظریه اجتماعی، تفکر، هنر و ادب و تاریخ، پرونده‌هايی هستند که در ماهنامه جدید سوره اندیشه به آنها پرداخته شده است.

در پرونده «سبک زندگی» عناوینی مانند: چیستی بحران اخلاقی زمانه ما نوشته ویل هربرگ، زندگی روزمره: قدرت و اخلاق نوشته علی نجات غلامی، هرمنوتیک رنج نوشته دکتر اباصالح تقی زاده طبری، زندگی پس از مرگ، مبنای ارزش‌ها نوشته دکتر جواد حیدری، امتناع زندگی دینی و ملامتیه نوشته علیرضا سمیعی و فلسفه و زندگی اخلاقی نوشته دکتر حسن فتح زاده منتشر شده است.

پرونده «نظام اجتماعی» نیز به عناوینی مانند ابتنای ارزش بر فلسفه به قلم میثم سفید خوش، اخلاق و ارزش‌های اجتماعی به قلم حسین هوشنگی، تولد و مرگ ارزش‌ها به قلم تقی آزاد ارمکی، اخلاق،سیاست و تربیت اخلاقی نزد قدما به قلم یاشار جیرانی و نقد و ارزش به قلم مرتضی بحرانی پرداخته است.

خروج از مسئله گفتاری از دکتر مهدی معین‌زاده، رابطه‌های علم و ارزش نوشته جلال پیکانی؛ سرگذشت جدایی نوشته رحمان شریف‌زاده، زاده‌ی متافیزیک نوشته مهدی معین‌زاده، از تئولوژی تا علم دینی؛ گفت‌وگوی مکتوب با دکتر محمدعلی مرادی و علم در ثنویت خدا - جهان نوشته سید حسین شهرستانی از جمله مطالبی است که در پرونده «نظریه اجتماعی» آورده شده است.

مخاطبان در بخش «تفکر» نیز می‌توانند با عناوینی مانند دگرشی در ذات حقیقت نوشته اتوپوگلر، از کی و از کجایی گفتاری از دکتر سید محمدرضا بهشتی و هر چه آمد سوی هستی، ره هستی گم کرد نوشته علی‌نجات غلامی آشنا شوند.

در پرونده «هنر و ادب» نیز عناوینی مانند انقیاد در سایه‌ی فرهنگ نوشته درک اچ وایتهد، رویداد بنیادین نوشته اتو پوگلر، هنر فراتر از فرهنگ نوشته وحيد عسكرپور و تأثري فراسوی تأثیر نوشته علی خدادادی به چشم می‌خورد.

آخرین پرونده این شماره نیز به «تاریخ» اختصاص دارد که در آن مطالبی از جمله با عناوین گذار و گذر تاریخ نوشته منوچهر آشتیانی، تاریخ آیینه انسان است و فیزیک آیینه‌ی طبیعت نوشته دكتر علي مرادخاني، طبيعت و ارزش تاريخ جهاني نوشته فردريش فون شيلر، گذشته، حال، آینده نوشته اکبر جباری و بدون روایت، بدون تاریخ نوشته محمد مهدی اردبیلی منتشر شده است.

شماره 74- 75 ماهنامه فرهنگی تحلیلی سوره اندیشه ویژه اسفند 92 و فروردین 93 همراه با ضمیمه فرهنگی هنری اسفار به مدیر مسئولی محسن مؤمنی‌نسب در 274 صفحه و به بهای 8 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها