شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۷
چند پرده از داستان ايران و آمريكا و اثری درباره دين، دولت و تجدد در تركيه

چهار عنوان ترجمه در حوزه علوم سیاسی در بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی نشر هرمس ارایه می‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، انتشارات هرمس چهار كتاب جديد در حوزه علوم سیاسی با عناوين «چرا سوسياليسم نه؟»، نوشته «جرالد آلن كوهن» با ترجمه شيدا اعتماد، «چند پرده از داستان ايران و آمريكا» به قلم محمدرضا دبيري، ‌«دين، دولت، تجدد در تركيه» به قلم نادر انتخابي و «اسناد بين‌الملل اول» به قلم كارل ماركس با ترجمه مراد فرهادپور را در بیست‌‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند. 

شمارگان هر یک از كتاب‌هاي چاپ نخست اين انتشارات يك هزار نسخه است اما كتاب «دين، دولت، تجدد در تركيه» تنها كتاب چاپ نخست اين انتشارات است كه در دوهزار نسخه چاپ شده است. 

 «ماركس و سايه‌هايش» نوشته مصطفي رحيمي، «جهان مسطح است» به قلم توماس آلفردمن با ترجمه احمد عزيزي و «دين، قدرت جامعه» نوشته «ماكس وبر» با ترجمه احمد تدين از جمله كتاب‌هاي حوزه علوم سياسي هستند كه از سوي اين انتشارات بازچاپ شده‌اند. 

 كتاب‌هاي «دين‌، قدرت جامعه»، «اسناد بين‌الملل»، «دين، دولت و تجدد در تركيه»،‌ «جهان مسطح است» و «آزادي فرد، قدرت جامعه» از آثار پرفروش انتشارات هرمس در سال گذشته بوده‌ كه با استقبال زيادي رو به رو شده‌اند. 

سال گذشته کتاب«جهان مسطح است» نیز در همايش «جهاني‌سازي» جایزه گرفته است. كتاب «جهان مسطح است» نوشته توماس فريدمن، روزنامه‌نگار آمريكايي و ستون‌نويس ثابت روزنامه نيويورك‌تايمز است كه احمد عزيزي آن را به فارسي ترجمه كرده است.

اين كتاب درباره جهاني‌شدن است و نشان مي‌دهد چگونه وضعيت دنيا تغيير مي‌كند و جهاني‌شدن چه حوزه‌هايي را دربرمي‌گيرد. نویسنده در اين كتاب مي‌نويسد جهان از كروي بودن كريستف كلمب به سطحي‌بودن دوره ديجيتالي و اينترنتي مي‌رسد. به همين دليل جهان كروي، جهان مسطح مي‌شود. در اين كتاب فرآيند يكپارچگي جهان به سه دوره تقسيم مي‌شود. دوره نخست از 1492 تا 1800 دوره‌اي است كه جهان از بزرگ به ميانه تبديل مي‌شود، از 1800 تا 2000 جهان از ميانه به كوچك تبديل مي‌شود و از 2000 به بعد جهان از كوچك به ريز تبديل شده است.*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها