یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
دیدار نوجوانان با شاهزاده دریای خزر

کتاب «شاهزاده دریای خزر و 22 افسانه دیگر» نوشته سیدحسین میرکاظمی توسط واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی به دست نوجوانان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «شاهزاده دریای خزر و 22 افسانه دیگر» شامل 23 افسانه برای نوجوانان است که در قالب داستانهای کوتاه نقل شده است.

«اسب سفید و اسب سیاه»، «آفتاب و مهتاب»، «پروین‌شاه و آهو»، «دروغ شاخ‌دار»، «سه تا برادر»، «قاصد تقدیر»، «شازده یونس و شاه‌دخت فرنگ»، «گرگ خوش‌باور»، «نوعروس قورباغه‌ای»، «قصه رستم و اسفندیار و بهمن»، «هفت کچلان» و «یک دوست برتر از چهل دوست» عنوان‌های برخی از این افسانه‌ها هستند.

در بخشی از افسانه «پروین‌شاه و آهو» می‌خوانیم: «پادشاه همسایه با شنیدن این حرف‌ها به ظاهر قانع شد، حرفی نزد و به مملکتش برگشت و تحت تاثیر صحبت و دلیل پروین‌شاه، حمامی ساخت و دستور داد روی کاشی‌های سر در حمام دو آهوی نر و ماده بکشند. تا هرکس به حمام می‌رود با دیدن چنین صحنه‌ای غیرتی در او بیدار شود و وفاداری را یاد بگیرد و فداکار باشد...»

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «افسانه‌ها متعلق به عهد قدیم‌اند که هنوز پیشرفت برای بشر، مایه دردسر و تنهایی نشده بود و در بطن و متن، معنایی را نهفته دارند. درک این معنای نهان و نهفته است که پند و عبرت می‌دهد و به دنبال این است که همه چیز را عادلانه حل کند. مواجه با شگفتی افسانه‌ها، ره‌آوردش سرگرمی، ارضای کنجکاوی و سرخوشی است. وقتی ما مردم از هفت تا هفتاد ساله افسانه‌ها را می‌خوانیم، پُر از رویا می‌شویم و انگار خوش و خرم برای گلگشت به سرزمین شگفتی‎‌ها و عجایب، می‌رویم. کتاب «شازده دریای خزر» ما را راهی سفر به دنیای قدیم می‌کند و سبب دل‌خوشی ما می‌شود.»

سیدحسین میرکاظمی، نویسنده، پژوهشگر و مقاله‌نویس متولد سال 1321 در گرگان است. «آلامان» یکی از آثار اوست که به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شده است. از دیگر آثار او می‌توان به «دانش و بینش در روستا»، «33 قصه از سرزمین من»، «7 پری ایرانی و 29 قصه دیگر» و رمان «یورت»، برنده جایزه مجله «گردون» به عنوان بهترین رمان سال اشاره کرد.

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی، کتاب «شاهزاده دریای خزر و 22 افسانه دیگر» را در قالب 140 صفحه با شمارگان 1650 نسخه در قطع وزیری منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 65 هزار ریال خریداری کنند._

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها