یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
نگاه عمید زنجانی به امر به معروف و نهی از منکر منتشر شد

کتاب «تکمله فقه سیاسی؛ مباحثی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر» تالیف مرحوم آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در مقدمه این کتاب آمده است: «نظام‌های سیاسی، اقتصادی، تربیتی، حقوقی و... که از فقه سیاسی به دست می‌آیند، می‌توانند زمینه‌ساز تحولات جامعه باشند. مهم آن است که حرکت جامعه بر اساس چارچوب ارزشی و متکی بر اصل عزت اسلامی باشد.
 فقه سیاسی ظرفیت و توانمندی آن را دارد تا از صرف تولید احکام فردی بیرون آید و مهندسی اجتماعی را به دقت بررسی کند.
فقه راستین و اجتهاد فقهی در زندگی پویا و تحول‌پذیر که فقه و فقها را در برابر پدیده‌های جدید قرار می‌دهد، امری لازم و در ارتباط با محیط بیرونی است که از فقه هم تاثیر می‌پذیرد و متقابلا بر آن تاثیر می‌گذارد. در این نگاه است که فقه دیگر ساکن و راکد نیست بلکه از پوسته درونی‌اش خارج می‌شود و جامعه را متوجه خود می‌کند.»

مرحوم آیت‌الله عمید زنجانی در این اثر به تفصیل درباره مبحث امر به معروف و نهی از منکر صحبت کرده است. کتاب حاضر در چهار فصل تدوین شده که شامل عناوینی مانند کلیات و تعاریف، ساز و کارها و روش‌های اجرایی، احکام امر به معروف و نهی از منکر و بعد حکومتی فریضه است. 

کتاب «تکمله فقه سیاسی؛ مباحثی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر» تالیف آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی، استاد فقیه دانشگاه تهران، با شمارگان 500 نسخه، در 208 صفحه به قیمت 110 هزار ریال از سوی انتشارات خرسندی منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها