جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
گشایش درهای نمایشگاه کتاب لایپزیک و معرفی برندگان جوایز این نمایشگاه

نمایشگاه کتاب لایپزیک 2014 چهارشنبه شب 12 مارس (21 اسفند) با اهدای جایزه درک اروپایی به بنکاج میشرا مورخ و ناشر هندی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، میشرا این جایزه را برای نوشتن اثری بنیادین با عنوان «از ویرانه های فرمانروایی؛ قیام در مقابل غرب و رونق دوباره آسیا» دریافت کرد.

در مراسم افتتاحیه هاینریش ریتمولر رییس اتحادیه بورس طی سخنانی اعلام کرد که در سال 2013 مجموع گردش مالی کشور آلمان در بخش کتاب در حدود 9،6 میلیارد یورو بوده است که در حدود 20 درصد از این مبلغ مربوط به تجارت اینترنتی است.

نمایشگاه کتاب لایپزیک امسال میزبان 2194 غرفه دار از 42 کشور جهان است و کشور سوییس نیز به عنوان میهمان امسال در این نمایشگاه شرکت دارد. این نمایشگاه همچنین مشتمل بر بزرگترین جشنواره کتابخوانی قاره اروپا موسوم به «لایپزیک کتاب می خواند» نیز هست که با حضور سه هزار نویسنده برگزار می شود.

پس از افتتاح رسمی، درهای این نمایشگاه از صبح پنج شنبه 13 مارس (22 اسفند) به روی علاقه مندان گشوده شد.اما مهمترین رویداد نخستین روز این نمایشگاه اعلام برندگان جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک بود. بر این ساس ساشا اشتانیسیک در بخش کتاب داستانی برای رمان «قبل از جشن» شایسته تقدیر شناخته شد و در دو بخش کتاب غیرداستانی/ مقاله و ترجمه به ترتیب هلموت لتن برای کتاب «سایه عکاس – تصاویر و واقعیت های آن ها» و روبین دتیه برای ترجمه کتاب «اروپای مرکزی» نوشته ویلیام تی . فولمان از زبان انگلیسی موفق به دریافت جایزه شدند.

جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک از سال 2005 برای تجلیل از تازه ترین کتاب های برجسته آلمانی زبان و یا آثار ترجمه شده به زبان آلمانی اهدا می شود و در مجموع 45 هزار یورو ارزش دارد که این مبلغ به طور مساوی میان سه برنده برگزیده قسمت می شود.این جایزه با پشتیبانی ایالت زاخسن و شهر لایپزیک اهدا می شود و کنفرانس بین المللی برلین، نشریات بوخ ژورنال و سیسرو و رادیو فرهنگ آلمان نیز این جایزه را پوشش می دهند.

این نمایشگاه و جشن کتابخوانی آن تا روز یکشنبه 16 مارس (25 اسفند) ادامه دارد و شاهد حضور نویسندگان ملی و بین المللی خواهدبود که از جمله آن ها می توان به مارگارت اتوود کانادایی، سیمون بکت انگلیسی و آرنه دال سوئدی اشاره کرد. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها