پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کجایی کانگوروی آبی؟

واحد کودک انتشارات زعفران چاپ دوم کتاب «کجایی کانگوروی آبی؟» با نویسندگی و تصویرگری اِما چیچستر کلارک و ترجمه مریم رازقی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «کجایی کانگوروی آبی؟» از مجموعه کتاب‌های «لی‌لی و کانگوروی آبی»، ماجرای دختربچه مهربانی به‌ نام «لی‌لی» و کانگورواش را برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» بیان می‌کند.

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «لی‌لی عاشق کانگوروی آبی است، اما خیلی وقت‌ها گمش می‌کند. گاهی کانگوروی آبی نگران می‌شود که نکند دیگر هیچ وقت لی‌لی را نبیند. خوشبختانه لی‌لی همیشه کانگوروی آبی‌اش را پیدا می‌کند. ولی اگر یک روز اصلا پیدایش نکند، چی؟»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «روز یک‌شنبه، عمو جرج، لی‌لی را به باغ وحش برد و به او گفت: «دست کانگوروی آبی را محکم بگیر.» لی‌لی گفت: «من شیرها را دوست دارم ولی عاشق میمون‌ها هستم. می‌شود برایشان کمی آجیل بخریم؟» و کانگوروی آبی دلش خیلی شور می‌زد...»

اِما چیچستر کلارک نویسنده، تصویگر و طراح انگلیسی است که در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او در کالج سلطنتی هنر لندن در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و در این رشته فارغ‌التحصیل شد. کار این نویسنده از مجلاتی در ایرلند آغاز شد و پس از مدتی به تصویرگری و نویسندگی کتاب‌ کودک روی آورد. در سال ۱۹۸۸ کلارک جایزه‌ «مادر جوزه» را برای بهترین نویسنده کودک سال، به خاطر کتاب «خیلی دوستت دارم کانگوروی آبی» از آن خود کرد.

کلارک تاکنون کتاب‌های زیادی را برای کودکان و نوجوان نوشته و تصویرگری کرده است. اغلب کتاب‌هایی که کلارک خود تصویرگری کرده و آن‌ها را نوشته، شخصیت‌های داستان یک کودک و یک حیوان هستند. در این داستان‌ها فضاهای واقعی و فانتزی با یکدیگر در هم می‌آمیزند و جهانی جدید آفریده می‌شود. مجموعه «لی‌لی و کانگوروی آبی» کلارک در طی ۲۲ سال نوشته شده است. از آثار دیگر این نویسنده می‌توان به «افسانه‌ها»، «در بهشت» و «ما به موش‌های صحرایی علاقه‌ای» نداریم، اشاره کرد.

چاپ دوم کتاب «کجایی کانگوروی آبی؟» در قالب 32 صفحه و شمارگان دوهزار و پانصد نسخه در قطع مدیران توسط انتشارات زعفران منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت 65 هزار ریال این کتاب را خریداری کنند._

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها