دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
نخستین رمان شارلوت برونته در ایران منتشر شد

«پروفسور» نخستین رمان منتشر شده از شارلوت برونته با ترجمه رضا رضایی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «پروفسور» ماجرای زندگی مردی جوان است و داستان از زبان راوی اول شخص روایت می‌‌شود.
 
نویسنده در این کتاب بلوغ این مرد جوان و ماجراهای عشقی و شغلی‌اش را در مدرسه‌ای دخترانه بیان می‌کند. قهرمان داستان، کودک یتیمی بوده که پیشنهاد نزدیکانش را برای این‌که در نقش یک روحانی فعالیت کند، نمی‌پذیرد زیرا خود را برای این شغل مناسب نمی‌بیند. او به بلژیک می‌رود و شغل معلمی را برای خود برمی‌گزیند. 

گرچه «پروفسور» امروزه یکی از آثار شناخته شده ادبیات جهان محسوب می‌شود اما انتشار آن برای شارلوت برونته خیلی هم ساده نبود. در ابتدا نسخه اصلی این رمان از سوی ناشری که پیش‌تر رمان خواهر شارلوت را منتشر کرده بود به تایید برای چاپ نرسید؛ تا این‌که بالاخره در سال 1857 میلادی، فردی کار ویرایش و بازبینی رمان را بر عهده گرفت و چندی بعد کتاب منتشر شد. 

در توضیح این کتاب آمده است: «قهرمان داستان شغلی را که دوست ندارد رها می‌کند و در جست‌وجوی معاش و کار به سرزمین بیگانه می‌رود. ماجراهایی را پشت سر می‌گذارد تا سرانجام عشق را تجربه می‌کند. بعد از همه تلاش‌ها، آیا می‌رسد به آنچه می‌خواهد؟ نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.»

این رمان در نیمه نخست سال 1392 با ترجمه اسماعیل کیوانی نیز منتشر شده بود. «پروفسور» اثر شارلوت برونته با ترجمه رضا رضایی در 344 صفحه و به بهای 22 هزار تومان از سوی نشر نی منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها