پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۶
تاريخ ايران باستان در غرفه انتشارات بهجت

انتشارات بهجت، عرضه كننده كتاب‌هاي تاريخ ايران باستان در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با بيش از 60 عنوان كتاب شركت كرده است./

محمدعلي بهجت مدير انتشارات بهجت به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: «تاريخ تحليلي جهان» عنوان كتابي اثر «اس.اي.فراست» با ترجمه منوچهر شادان است كه به تاريخ بشر از آغاز تا اواخر قرن بيستم و شرح پيدايش جهان از نخستين روزگار مي‌پردازد.

وي افزود: «تاريخ تحليلي جهان» كتاب حجيمي است كه به كشف آتش توسط انسان‌هاي نخستين اشاره مي‌كند، همچنين فعاليت‌هاي انسان‌هاي نخستين را به طور كامل به تصوير مي‌كشد. 

بهجت خاطرنشان كرد: در اين كتاب به مهاجرت انسان‌ها از آفريقا به خاور دور اشاره شده و تمدن‌هاي اوليه نظير تمدن بين‌النهرين و بحرالميت كه در فلسطين امروزي واقع شده ،مورد بررسي قرار گرفته است.

وي يادآور شد: تاريخ تحليلي جهان به كشف قاره استراليا و امريكا نيز اشاره مي‌كند و كشف اين دو قاره را به خوبي شرح مي‌دهد. 
اين كتاب همچنين اولين بناها و معماري شكل گرفته در تمدن سومريان را به تصوير مي‌كشد.

مدير انتشارات بهجت اظهار داشت: اين كتاب به صورت منبعي جامع و كامل در دسترس علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار گرفته كه مي‌توانند مواردي درباره تاريخ جهان را جست‌وجو كنند.

وي افزود: تاريخ تحليلي جهان، داستان جديد علم، ضربه‌هاي نيرو بخش، راز موفقيت، اشك ليلي، راز هستي عناوين كتاب‌هايي‌اند كه براي نخستين بار منتشر شده و در بيست‌ و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بهجت خاطرنشان كرد: آيين مهر، ونديداد، بهاگاواد، گيتا همان‌گونه كه هست، هيچ راهي دور نيست، جشن‌هاي آتش، جشن‌هاي آب، حكمت خسرواني، مقدمه‌اي بر ذن بوديسم، فلسفه زندگي و مرگ، آموزش خط ميخي، از دامنه تا قله، متون شرقي و...از جمله كتاب‌هايي است كه در نمايشگاه امسال   در دسترس تاريخ‌پژوهان و پژوهشگران قرار دارد.  

وي به برگزاري نمايشگاه اشاره كرد و گفت: نمايشگاه كتاب، پديده‌اي فرهنگي و محيطي براي دريافت افكار و عقايد تازه است كه يك‌بار در سال اتفاق مي‌افتد و با اطلاع‌‌رساني بهتر مي‌تواند تأثير به‌سزايي در جامعه داشته باشد. نمايشگاه كتاب بهترين مكاني است كه آگاهي و افكار در آن رشد مي‌كند و بايد افراد و عموم جامعه تشويق شوند كه به نمايشگاه بيايند، حتي اگر كتابي نخرند.

محمد شوقي سرخوش، مدير فروش انتشارات بهجت نيز به خبرنگار ايبنا درباره اطلاع‌رساني نمايشگاه كتاب گفت: بزرگ‌ترين رسالت اطلاع‌رساني بر عهده صداوسيماست كه با تبليغات اثرگذار خود به معرفي و تبليغ تازه‌هاي كتاب ناشران بپردازند تا كتابخوانان به آساني بتوانند كتاب‌هاي مورد نظر خود را بيابند.

وي افزود: در نمايشگاه تنها راديوست كه به معرفي ناشران و غرفه ارائه كتاب‌هاي آنها مي‌پردازد. مسوولان با اطلاع‌رساني بهتر مي‌توانند به اين مساله كمك شايسته‌تري كنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها