چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
خبرنگاران حوزه ایران‌شناسی و تاریخ ایبنا تقدیر شدند

کوثر سامانی و الهام عدیمی، خبرنگاران حوزه ایران‌شناسی و تاریخ خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در نشست «هم‌اندیشی مسایل ایران‌شناسی» تقدیر شدند. این قدردانی به‌دلیل پوشش خبری برنامه‌ها و انتشار گزارش‌های تخصصی ایران‌شناسی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در نشست «هم‌اندیشی مسایل ایران‌شناسی» که چهارشنبه (30 بهمن‌ماه) در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برپا شده بود از دو خبرنگار حوزه ایران‌شناسی و تاریخ این خبرگزاری به‌دلیل ارایه و پوشش خبری برنامه‌ها و گزارش‌های پژوهشی حوزه ایران‌شناسی قدردانی شد. 

در متن این پیام قدردانی که از سوی برگزارکنندگان این نشست خوانده شد، چنین آمده: 

«خبرگزاری خاصی برای اطلاع‌رسانی حوزه ایران‌شناسی وجود ندارد. خبرهای ایران‌شناسی زیرمجموعه کتاب، تاریخ و جغرافیا، فرهنگ و زبان‌های باستانی، دانشنامه‌ها و ... می‌آید و ردیف خاصی برای ایران‌شناسی در خبرگزاری‌ها و صفحه خاصی برای ایران‌شناسی در نشریات وجود ندارد. آن‌چه در صفحه‌ای به نام ایران‌شناسی در برخی نشریات می‌آید بیشتر ایران‌شناخت است و نه ایران‌شناسی با تعریف کنونی. 

شاید تنها خبرگزاری کتاب ایران باشد که خبرنگار خاص ایران‌شناسی دارد که در این جا نیز حضور دارند. کوثر سامانی و الهام عدیمی در این حوزه تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند و مدت کوتاهی پس از پایان برنامه‌ها، گزارش آن‌ها را انتشار می‌دهند که برگزارکنندگان این هم‌اندیشی مراتب قدردانی خود را از آن‌ها ابراز می‌کند. همچنین از زحمات عکاس این خبرگزاری رضا دشتی نیز سپاسگزاری ویژه داریم.» 

کوثر سامانی، دانشجوی کارشناسی‌ارشد تاریخ در دانشگاه شهید بهشتی تهران و الهام عدیمی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است و به‌طور تخصصی خبرهای حوزه ایران‌شناسی و تاریخ و جغرافیا را پوشش می‌دهند.

نخستین نشست «هم‌اندیشی مسایل ایران‌شناسی» از سوی گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی و ایران‌شناسی دانشگاه تهران چهارشنبه (30 بهمن‌ماه) در تالار باستانی‌پاریزی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها