دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کودکان به جشن تولد «پنی دایناسور» می‌روند

انتشارات دانش‌نگار کتاب «پنی دایناسور و روز تولدش» با نویسندگی و تصویرگری مایکل سالمون و ترجمه زهره آهوقلندری را برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «پنی دانیاسور و روز تولدش» داستان زندگی «پنی» را که یک دایناسور است برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» روایت می‌کند.

در بخشی از مقدمه کتاب نوشته شده است: «نقطه شروع توجه به دایناسورها و پژوهش درباره آن‌ها که تا امروز ادامه یافته است، کشف دندان یک «ایگوانودون» در سال 1822 بود. تا آن زمان کسی درباره دایناسورها چیزی نمی‌دانست. هنگامی که یک ایگوانودون روی پایش می‌ایستاد، قدش تقریبا به بلندی یک کامیون بزرگ و وزنش به سنگینی یک فیل بود...»

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «پنی دایناسور فراموش کرده بود که امروز، روز تولدش است و این جشن تولد او را حسابی غافلگیر کرده بود. آنجا پر بود از روبان‌های رنگی و تابلوهایی که از درخت آویزان کرده بودند. پنی آن‌قدر ذوق زده شد که نزدیک بود گریه کند...»

در صفحه آخر کتاب «پنی دایناسور و روز تولدش» برای آشنایی مخاطبان با دایناسورها توضیحاتی آورده شده است: «دایناسورها حیواناتی ساکن خشکی بودند که بیش از 140 میلیون سال بر جهان حکمرانی می‌کردند. آخرین دایناسور تقریبا 60 میلیون سال پیش از پیدایش اولین انسان‌ها منقرض شدند. دایناسور به معنای «مارمولک وحشتناک» است!...»
 
مایکل سالمون، نویسنده کودک ونوجوان از سال 1967 به کار گرافیک، ادبیات کودک و تلویزیون و تئاتر مشغول بوده است. تاکنون بیش از 16 میلیون نسخه از کتاب‌های او در جهان به فروش رفته است.

کتاب «پنی دایناسور و روز تولدش» در قالب 24 صفحه و شمارگان سه‌هزار نسخه در قطع رحلی توسط انتشارات دانش‌نگار منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 40 هزار ریال خریداری کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها