جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
عماد افروغ، جامعه‌شناس و منتقد سیاسی از «ایبنا» بازدید می‌کند

عماد افروغ، جامعه‌شناس و منتقد سیاسی، شنبه (26 بهمن‌ماه) از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بازدید می‌کند. از وی تاکنون بیش از 20 اثر در حوزه‌های جامعه‌شناسی و سیاست منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عماد افروغ، پژوهشگر جامعه‌شناس، منتقد سیاسی و نماینده دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی شنبه (26 بهمن‌ماه) مهمان خبرگزاری کتاب ایران خواهد بود و به پرسش‌های خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ می‌گوید.

عماد افروغ، متولد 1335 در شیراز و دارای دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی در سال 1373 به‌عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکترا شناخته شد. افروغ عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس بوده، همچنین از سال 1382 به‌عنوان مدیر گروه علم و دین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت می‌کند. وی در سمت رییس گروه جامعه‌شناسی دانشگاه باقرالعلوم در قم نیز مشغول به کار است.

افروغ که نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس آن دوره بود، از منتقدان سیاسی به‌شمار می‌آید که پس از دو دوره نمایندگی و فعالیت سیاسی، گوشه‌نشینی اختیار کرد و به پژوهش‌های تئوریک روی آورد.

از آثار وی می‌توان به «فضا و نابرابری اجتماعی»، «هویت ایرانی»، «فرهنگ‌شناسی و حقوق فرهنگی»، «اسلام و جهانی شدن»، «چالش‌های کنونی ایران»، «مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست دانشجویی»، «گفتگو ابزار یا گفتمان»، «انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن» و «ما قال و من قال» اشاره کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها