چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
«کفش‌های خدمتکار» نویسنده آمریکایی در ایران

کتاب «کفش‌های خدمتکار و چند داستان دیگر» اثر برنارد مالامود با ترجمه امیرمهدی حقیقت منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امیرمهدی حقیقت داستان‌های کوتاهی از مالامود، نویسنده آمریکایی را به فارسی ترجمه کرده و به گفته روابط عمومی نشر افق، این کتاب با عنوان «کفش‌های خدمتکار» به زودی در حوزه ادبیات بزرگسال راهی کتابفروشی‌ها می‌شود.

مالامود در سال 1914 در بروکلین منتشر شد و در 71 سالگی درگذشت. او 8 رمان و 65 داستان کوتاه نوشت و در سال 1997 داستان‌هایش را در یک مجموعه 629 صفحه‌ای به چاپ رساند. وی در ۳۷ سال زندگی هنری خود، برنده جایزه ملی آمریکا شد و جوایز متعدد دیگری از جمله جایزه پولیتزر و مدال طلایی را برای یک عمر دستاورد هنری از سوی آکادمی ملی هنر و ادبیات دریافت کرد. 

«استعداد طبیعی» و «کارساز» عناوین مهمترین رمان‌های وی است. رمان دیگری از وی با عنوان «دلال» که در سال 1966 منتشر شد توانست جایزه پولیتزر و جایزه ملی کتاب آمریکا را به خود اختصاص دهد. پس از درگذشت این نویسنده جایزه قلم برنارد مالامود به نام او راه‌اندازی شد که به وسيله بنياد قلم فاكنر در واشنگتن اداره می‌شود.

این جایزه که از سال 1988 اهدا می شود در سال نخست به جان آپدایک و سال بعد به «سال بلو» اهدا شد. جورج بارت در سال 1990 سومین برنده این جایزه بود. در سال 2009 آلیستر مک لئود و امی همپل به صورت مشترک این جایزه را دریافت کردند و سال 2010 نیز این جایزه دو برنده داشت که شامل ادوارد پی.جونز و نام لی می شد. آلیس مونرو و جویس کرول اوتس از برندگان این جایزه در دهه 90 بودند.

«فریب‌خوردگان بزرگ»، «قهرمانان واقعی»، «تاج نقره‌ای»، «فروشنده» و «بانوی دریاچه» آثاری هستند که از مالامود به فارسی ترجمه شده‌اند.

مجموعه داستان «کفش‌های خدمتکار» با ترجمه امیرمهدی حقیقت به زودی از سوی نشر افق منتشر می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها